Atlantik grupa ostvarila zavidan rast prihoda u prvom tromesečju
Ulaganje u dugoročni razvoj distribucije i nastavak rasta na svim tržištima obeležili kvartal "Atlantic grupe"
Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2019. ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 160,1 miliona evra, što u odnosu na isti period 2018. predstavlja rast od 5,1 odsto. Dobit iz poslovanja (EBIT) iznosi 14,0 miliona evra i veća je za 24,3 odsto, dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 10,8 miliona evra i veća je za 31,4 odsto u odnosu na prvi kvartal prošle godine.
- Izveštaji iz prvog kvartala potvrđuju da je Atlantic Grupa odlično započela još jednu poslovnu godinu. Na svim značajnim tržištima ostvarili smo zavidan rast prihoda od prodaje uz nastavak ulaganja u sopstvene brendove, logističko-distributivne operacije kao i inovativne poslovne procese. Nastavili smo s prodajom nestrateških poslovnih operacija i ulaganjem u razvoj distributivnog poslovanja, jednako razvojem sopstvenih kapaciteta kao i širenjem portfolija. Dalje smanjenje zaduženosti i značajno niži finansijski troškovi omogućuju nam da se fokusiramo na još ambicioznije planiranje budućeg rasta - istakao je predsednik Uprave Emil Tedeski.
KAFA SE ISTIČE KAO NAJVEĆA KATEGORIJA
Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su uticala Strateška poslovna područja delikatesni namazi s rastom od 14,7 odsto i Pića s rastom od 9,6 odsto. S 31,9 miliona evra prihoda od prodaje i 19,9 posto udela u ukupnim prihodima kafa se ističe kao najveća pojedinačna kategorija.
U distribucijskom poslovanju sva tržišta su ostvarila rast, a najznačajnije je, čak 13,7 odsto, raslo tržište Hrvatske. U ukupnoj prodaji sopstveni brendovi čine 65,8 odsto, brendovi principala u distribuciji 25,3 odsto, a farmaceutski lanac Farmacia učestvuje s 8,9 odsto.
TLA
NASTAVAK PRODAJE NESTRATEŠKIH POSLOVNIH OPERACIJA I ULAGANJA U DISTRIBUCIJU
Prvi kvartal obeležila je prodaja ostatka Sportske i aktivne prehrane, odnosno brendova Multipower, Champ i Multaben okupljenih u kompaniji Tripoint, dugogodišnjem distribucijskom partneru u ovom segmentu, nemačkoj kompaniji Genuport. Nastavak je to korporativne strategije dezinvestiranja nestrateških poslovnih operacija, a Atlantic nastavlja s distribucijom brendova sportske i aktivne prehrane u Hrvatskoj, Austriji, Italiji i Srbiji.
Krajem marta Atlantic Grupa je otvorila novi, savremeno opremljen logističko-distribucijski centar kraj Velike Gorice, kojim osigurava adekvatnu logističku podršku dugoročnom razvoju distribucijskog poslovanja. Investicija u izgradnju i opremanje vredna oko 20 miliona evra realizovana je u saradnji s kompanijom Kamgrad, a u prvoj fazi osiguran je skladišni kapacitet od 30.000 paletnih mesta, s mogućnošću modularnog širenja u skladu s poslovnim potrebama.
Potvrda strateške važnosti distribucije dolazi i dodatnim širenjem distribucijskog poslovanja saradnjom s novim principalima, pa je nakon potpisivanja ugovora s nemačkim Hippom u Makedoniji početkom kvartala, na njegovom kraju dogovorena i saradnja s kompanijom Beiersdorf na istom tržištu.
(Telegraf.rs/PR)