Paprika postaje novi srpski brend i značajan izvozni proizvod
Osim nekoliko kompanija, proizvođači paprike su gotovo u potpunosti porodična gazdinstva
Paprika bi mogla da postane novi brend Srbije i njen značajan izvozni proizvod, a trendovi pokazuju da Srbija preuzima deo tržišta Mađarske i Makedonije jer ima konkurentniju proizvodnju, navodi se u studiji koju je sprovela konsultantska kuća SEEDEV uz podršku projekta GIZ.
Tokom 2016. godine paprika iz Srbije se izvozila u čak 27 zemlja, od cega 35 odsto u zemlje EU, prenosi portal Agromedia, pozivajući se na studiju.
U 2016. proizvedeno je 227.600 tona paprike, što je povećanje od dva do tri puta u odnosu na prethodne tri godine, zabeležen je i rekordan izvoz sveže paprike od 6,5 miliona američkih dolara, dok je izvoz tucane paprike dostigao 6,1 miliona američkih dolara.
Osim nekoliko kompanija, proizvođači paprike su gotovo u potpunosti porodična gazdinstva.
Kod ajvara i tucane paprike, kao i kod drugih sličnih proizvoda, postoje pojedinačni uspešni primeri i pokušaji plasmana i promovisanja, ali ne i sistemskih napora koji bi definisali kvalitet i učinili ga šire prepoznatljivim, čime bi se značajno povećala potrošnja, a samim tim i proizvodnja paprike.
Kako se navodi u studiji, upravo zato kod paprike, više nego kod drugih proizvoda, ima smisla uvoditi oznake kvaliteta i promovisati kvalitet kako na domaćem, tako i na stranim tržištima.
Dodaje se da bi pomoć države u promovisanju, garanciji i označavanju kvaliteta ubrzala procese osvajanja stranih tržišta, prvenstveno u regionu.
VIDEO: Probali smo ajvar vredan 50.000 dolara
(Telegraf.rs/Tanjug)