Šalteruše u Srbiji će od četvrtka morati da budu ljubazne, brze i smirene: Državna služba se menja iz korena, ali ne i u samom vrhu
Službenici više neće smeti da svoj stres prenose na druge
Sposobnost da rade pod stresom, ljubaznost, smirenost, brzina, taktičnost i istrajnost, samo su neki vidovi ponašanja koji će od četvrtka biti pod lupom kod svih državnih službenika.
Kako je precizirano Uredbom o vrednovanju radne uspešnosti, državne službenike će ocenjivati rukovodilac grupe ili odeljenja jednom godišnje. Njihov rad biće praćen tokom cele godine, a osnovna merila biće rezultati rada i ponašanje na radnom mestu na koje se odnosi čak 67 pitanja podeljenih u osam grupa.
Tako će rukovodioca interesovati kako radnici upravljaju, razmenjuju i pružaju informacije važne za posao, koliko brzo donose prave odluke, raspoređuju zadatke i daju jasna uputstva. Vrednovaće i to koliko njihovi zaposleni uspešno rade pod stresom i koliko su u mogućnosti da stres ne prenose na saradnike. Ocenjivaće se i ljubaznost, otvorenost u komunikaciji, smirenost, taktičnost u nastupima, kvalitet saradnje, diplomatičnost, preduzimljivost, savesnost...
U ocenjivanju će biti važna i sposobnost u određivanju prioriteta, istrajnost u slučaju prepreka, kao i radna disciplina, uživanje poverenja saradnika i nivo digitalne pismenosti.
Uredbom, koju je Vlada donela pre nekoliko dana, precizirano je da će se ocenjivati svi koji rade u organima državne uprave, sudovima, javnim tužilaštvima, Republičkom javnom pravobranilaštvu, Skupštini, u organima koje bira Skupština, te u službama predsednika Republike, Vlade, Ustavnog suda... Prema procenama radi se o više hiljada zaposlenih.
Od ocenjivanja su izuzeti rukovodioci i zaposleni koji su u godini radili kraće od šest meseci i pripravnici.
Neće biti ocenjivani ni zaposleni u državnom aparatu koji se ne smatraju službenicima, kao što su narodni poslanici, predsednik i sudije Ustavnog suda, članovi Vlade, sudije, javni tužioci, zamenici javnih tužilaca i druge osobe koje na funkciju bira Skupština ili postavlja Vlada.
Vrednovanje će trajati do kraja 2020. godine. Nakon toga, u 2021. rukovodioci će doneti pisanu ocenu za svakog zaposlenog, a oni koji se dobro pokažu mogu da računaju na automatsko povećanje zarade. Po osnovu nagrađivanja, njihove plate tako bi mogle da budu uvećane za nekoliko hiljada dinara do 8.000 mesečno koliko bi, recimo, dobio viši savetnik, odnosno rukovodilac odeljenja za kadrove, pravne poslove, finansije ili komunikacije.
Praktično, ako se pokaže dobro na poslu, pravnik ili ekonomista u zvanju mlađeg savetnika mogli bi da napreduju po dva razreda i dobiju povećanje po 4.000 dinara. Pomoćnik direktora odeljenja za kadrove ili finansije mogao bi u takvim okolnostima da dobije povišicu od 6.500 dinara, a njegov nadređeni 1.500 dinara više.
(Telegraf.rs/Blic)