Kako je moguće da nas godinama varaju na istim proizvodima? Tehnika i obuća i dalje su nam rak rana

Najveći broj prigovora evidentiran je u Beogradu, sledi Novi Sad, pa onda sva ostala mesta u Srbiji

Kada čitamo izveštaje udruženja za zaštitu potrošača oećamo se kao da živimo u "danu mrmota". I ove godine isto! Od 6.586 žalbi koje su kupci uputili Nacionalnoj organizaciji potrošača, najveći broj se odnosi na patike i mobilne telefone. 

Najveći broj prigovora evidentiran je u Beogradu, sledi Novi Sad, pa onda sva ostala mesta u Srbiji.

- Ukupno gledano, najveći broj prigovora se odnosi na tehničku robu, na drugom mestu je obuća. Posmatrano po predmetu prijave, najveći procenat potrošača u 2018. godini, imao je problem sa nepoštovanjem zakonske garancije, što praktično znači da veliki broj trgovaca i dalje ne poštuje svoje zakonske obaveze - kažu u NOPS-u.

Na šta su se najviše žalili potrošači, Printskrin: potrosac.info

Zanimljiv je podatak da je uvećan broj neopravdanih prigovora potrošača, što možemo posmatrati kao posledicu niskog stepena informisanosti potrošača o svojim zakonskim pravima, zakonskim procedurama, obavezama trgovaca i slično.

Najviše žalbi u Beogradu, Printskrin: potrosac.info

- Takođe, povećan je broj slučajeva nesaobraznih proizvoda za koje je su trgovci odbili reklamacije uz obrazloženje da je roba ispravna i/ili mehanički oštećenja krivicom potrošača. Ovakvi slučajevi zahtevaju dodatne stručne i tehničke analize kako bi se utvrdilo da li postoje nedostaci saobraznosti i ko je zapravo odgovoran - kažu u ovoj organizaciji.

Najčešći problemi vezani za kupovinu, Printskrin: potrosac.info

VIDEO: Naručio majicu, dobio haljinu: Ovo su najveći "horori" onlajn kupovine

(G. A.)