Cene u našim marketima su pomalo zbunjujuće, za neke nebulozne, a akcije jako čudne (FOTO)
Ako niste redovni kupac u supermarketima, verovatno ste se ponekad začudili čudnim sitemima i zapetljanim načinima da dođete do pogodnosti
Gomila cifara na kartici sa cenom neiskusnije kupce supermarketa zbunjuje. Tri ili četiri različite novčane vrednosti proizvoda nagomilane su na jednom papiriću, a kada su na popustu taj broj je i veći s obzirom na to da je prikazana još i stara, redovna cena.
Ljubitelji malih trgovina, "kupci amateri", kada se u retkim situacijama odluče da kupuju i mega, super, giga marketima proveravaju po nekoliko puta cene, pre nego što dođu do kase.
Uz čarape na popustu našle su se još dve cene manje istaknute, sa oznakama VPC, odnosno veleprodajna cena, i detaljima da je jedna "za plaćanje do 3 dana", a druga "za plaćanje preko 3 dana". Ko razume isprva i na šta se odnosi, začudi se jer je veleprodaja paprenija od maloprodaje.
Sa poređana tri broja jedan ispod drugih i sitne procente uz koje je minus veći od njih deluje i kao da je vršena operacija oduzimanja.
Uz brojne akcije i korišćenja različitih kartica lojalnih kupaca i posebnih pogodnosti za njih, neophodno je znanje terminologije i skraćenica. Nekada je istaknuto velikim slovima "akcija", a ipak se odnosi samo na vlasnike kartica lojalnosti kada malo boje pročitate.
Međutim, objašnjava Zoran Nikolić iz Nacionalne organizacije potrošača, sve je po propisima u ponudi čarapa sa fotografije.
- Nije ništa sporno, najkrupnije je istaknuta nova cena, a levo kolika je bila pre popusta. Prema pravilniku o obliku i sadržini ponude finasijske pogodbe je. Ne moraju, ali veći marketi mogu da istaknu i veleprodajnu cenu (na fotografiji čarapa na akciji VPC) - kaže Nikolić.
I za sledeći veoma čest slučaj, objasnio nam je da je po pravilima poslovanja.
Naime, fotografije omekšivača istog brenda i flaša iste litraže poređali smo na portalu kao i što su stajale na rafovima, jedan ispod drugog. Cena pojedinačnog proizvoda inače je i, podrazumevano, skuplja od duplog "specijalnog pakovanja". Ali u njoj je sav besmisao da kada je na popustu jefitnija ovog puta jedna flaša stoji uz upakovane dve koje natpisom čak i obećavaju "specijalnu" cenu.
Video: Volite topljeni sir u listićima? Mi smo ga zapalili, a vi ćete se zgaditi
(M. Ro.)