Dobili smo račun u beogradskoj kafani na kome je pisalo +2.250 dinara za čudnu stvar, pa je stiglo objašnjenje koje je još veći apsurd

Devetoro ljudi šokirala je jedna stavka na računu

Već smo navikli da u restoranima umesto fiskalnog računa dobijemo nefiskalni isečak ili čak rukom ispisan spisak hrane i pića koju smo naručili. Navikli smo da se na računu nađe koje pivo viška, ili nenaručena salata, ali stavka na fiskalnom računu koji je stigao grupi prijatelja ne viđa se često.

Devetoro ljudi selo je prošlog petka u jedan restoran. Nisu jeli, samo pili, dok je u pozadini svirao akustični dvojac. A onda je stigao račun. Nefiskalni, naravno. Gazirani sok, vino, rakija, domaća kafa, pivo i - povratna ambalaža. Ceh za pivo iznosio je 3.300 dinara, a za povratnu ambalažu - 2.250.

Nove tarife za muzički dinar: Koliko će plaćati vlasnici lokala, autobusa, brodova, vozova, pozorišta i bioskopa (TABELA)

- Ne bismo ništa ni primetili da se jedan drug nije zagledao u račun i uočio čudnu stavku sa nimalo beznačajnim iznosom. Pitali smo konobare o čemu se radi i objasnili su nam da plaćamo muziku, 250 dinara po osobi - pričaju nam.

Za njih devetoro to je dodatnih 2.250 dinara na računu.

- Da stvar bude gora, mi smo muzici pre toga dali 1.000 dinara - pričaju oni i napominju da im niko ni u jednom trenutku nije rekao za ovaj trošak.

Kažu da imaju sreće što nije došlo čitavo društvo, njih 20-ak i da nije jedan čovek plaćao ceo račun, jer bi u tom trenutku neplanirano morao da se oprosti od 5.000 dinara.

Georgi Genov, direktor Udruženja hotelijera i restoratera Srbije HORES objašnjava za Telegraf da to ne sme tako da se radi.

- Ne mogu to da rade. Na računu mora tačno da stoji koja je usluga u pitanju. Gosti moraju da znaju za šta daju novac. Ne sme nikako da se krije pravi razlog plaćanja iza oznake "povratna ambalaža" - kaže Genov.

On objašnjava da ako postoji muzički dinar u nekom restoranu i ako se njegovo plaćanje prenosi na goste, onda to mora da bude negde naznačeno.

- Ta informacija mora da stoji ili na vrhu menija, tako da nikome ne može da promakne, ili na ulazu u kafanu, restoran, kafić. Muzički dinar najčešće plaćaju sami lokali, a oni koji reše da ga "prebace" na goste obično ga izraze kao procenat računa, ređe paušalno kao konkretan iznos, ali on se plaća za muziku koja se pušta u lokalu, ne za bendove koji sviraju - kaže Genov.

A kakve su cene u Lidlu, pogledajte ovde:

(Gorica Avalić/g.avalic@telegraf.rs)