Firme više ne smeju da nam šalju reklamne mejlove, da nam naplaćuju usluge koje nismo tražili i da nas zatrpavaju SMS porukama

Broj građana koji su plaćali preko neta dostigao je dva miliona, a broj onih koji su obavljali mobilna plaćanja premašio je milion

Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga kod ugovaranja na daljinu, odnosno putem interneta, danas je počeo da se primenjuje.

Građani bi ovim zakonom, objašnjavaju nadležni, trebalo da budu potpuno zaštićeni od pružanja i naplaćivanja usluga koje nisu zatražili, poput određene vrste osiguranja i primanja reklamnih mejlova. 

Još jedna prevara onlajn trgovaca: Upozoravaju nas da ne vraćaju novac, iako imamo po zakonu 14 dana da odustanemo od kupovine

Ovim zakonom, kažu u NBS, propisano je da su građani oslobođeni od bilo kakve obaveze u slučaju usluga koje nisu naručene kao što je, na primer, slučaj sa određenim vrstama osiguranja kod kojih korisnik uopšte i nije svestan da ima bilo kakve obaveze, niti je te usluge tražio.

Takođe, banke neće smeti da građanima šalju reklame o svojim proizvodima putem SMS-a ili mejla ako nisu dobile izričit pristanak korisnika.

Obrazlažući predlog ovog zakona tokom skupštinske rasprave u junu ove godine, guverner Narodne banke Srbije Jorgovanka Tabaković je navela podatak da je broj građana Srbije koji su u 2017. obavljali internet plaćanja dostigao gotovo dva miliona, a broj onih koji su obavljali mobilna plaćanja, prvi put premašio milion.

To, kako je istakla, jasno ukazuje na trend digitalizacije društva u kojem banke prednjače, nudeći klijentima korišćenje brojnih usluga putem interneta i mobilnog bankarstva.

(Telegraf.rs/Tanjug)