Put do posla trebalo bi računati u radno vreme: Da li nam neko plaća to što sa smenom počnemo i pre nego što stignemo u firmu?

Ako je put do posla postao deo tog posla, zar ne bi trebalo da se prizna u radno vreme?

Putnici u gradskom prevozu toliko često na putu do posla šalju mejlove, da bi to vreme trebalo da se računa u radne sate, tvrde istraživači Univerziteta zapadne Engleske. Pristup bežičnom internetu u gradskim vozilima i sve veća upotreba mobilnih telefona produžila je radni dan, pokazala je nedavna studija.

Studija, koja je analizirala 5.000 putnika na gradskim linijama u Londonu nakon što je bežični internet postao dostupniji, pokazala je da je 54 odsto putnika koristilo mrežu u gradskom prevozu da pošalje mejlove za posao, prenosi BBC.

Firma je uvela radnicima da rade 4 dana u nedelji, a plaćala ih je kao da rade 5. Rezultati eksperimenta su nerealni

Ostali su za slanje poslovnih mejlova koristili mrežu na svom telefonu.

Oni koji su išli na posao slali su mejlove u vezi sa radnim danom koji ih čeka, dok su oni koji su se vraćali kući završavali neobavljeni deo posla.

Studija je takođe pokazala da je bolja internet veza uticala na to da se produže radni sati i da više ljudi koristi laptopove i telefone kako bi radili dok su u gradskom prevozu.

Istraživanje postavlja pitanje o ravnoteži između posla i privatnog života i da li je zdravo produžavati radni dan, budući da ljudi sada rutinski odgovaraju na mejlove van radnog vremena.

I najvažnije - ako je put do posla postao deo tog posla, zar ne bi trebalo da se prizna u radno vreme, pitaju se engleski istraživači.

(Telegraf.rs/Tanjug)