Počelo je: Hamburg je prvi grad koji je sa ulica proterao dizelaše, a kad će to da uradi i Srbija?

Automobili koje Nemci više neće smeti da voze doći će na naše tržište polovnjaka

Hamburg je postao prvi grad u Nemačkoj koji je uveo zabranu na promet vozila sa dizel motorima na pojedinim saobraćajnicama.

Zabrana, koja će ostati na snazi sve dok se kvalitet vazduha u gradu ne poboljša, primenjivaće se na dve deonice ukupne dužine 2,2 kilometra.

Dizel automobili će preplaviti Balkan: To će se mnogo loše odraziti na Srbiju

- Naš cilj i naša odgovornost je da zaštitimo građane od isparenja štetnih gasova - izjavio je hamburški senator za životnu sredinu Jens Kerstan.

Zabrana će, kako dodaje, važiti sve dok federalna vlada ne primora automobilske kompanije da instaliraju nove sisteme za čišćenje izduvnih gasova u stara dizel vozila, čemu se proizvođači protive.

Vrhovni administrativni sud u Nemačkoj je još u februaru načelno dozvolio gradovima uvođenje zabrane prometa vozilima na dizel pogon u svrhu smanjenja količine ugljen-dioksida u većim gradovima. Ipak, veći broj gradova odlučio je odloži primenu ovog pravila za narednu godinu, kako bi dali vozačima još malo vremena da se pripreme.

Stopama Nemačke planiraju da krenu i ostale evropske zemlje, pa su tako Pariz, Madrid, Atina i još mnogi gradovi već najavili sličnu zabranu, ali tek od 2025. godine.

Ukoliko do tada Srbija uđe u EU, kako je planirano, a ove pojedinačne odluke postanu deo opšteg evropskog zakonodavstva, i naša zemlja moraće da zabrani dizel motore koji zagađuju životnu sredinu.

Do tada će vozači iz Srbije pokupiti kajmak ovih odluka, jer se pretpostavlja da će više od 300.000 automobila sa nepodobnim dizel motorima stići na naše tržište. Nemogućnost krtanja po evropskim gradovima i veliki dotok polovnjaka na tržište spustiće ovim automobilima cenu, a mnogi od njih su kvalitetniji od većine automobila koji mogu da se nađu na srpskim ulicama.

VIDEO: Kamion pun cigli se prevrnuo na automobil

(Telegraf.rs)

Teme