Pazite kad birate turističke aranžmane za letnji odmor: Samo u petinu agencija možete da budete sasvim sigurni
Agencije koje su u Juti garantuju pomoć turistima ukoliko dođe do problema
Skoro 1.600 turističkih agencija i subagenata posluje na tržištu Srbije, a zabrinjavajuće je da je samo peti deo njih deo Jute, što znači da njihovi putnici nisu dovoljno zaštićeni u slučaju izbijanja bilo koje vrste problema.
Aleksandar Seničić, predsednik Nacionalne Asocijacije turističkih agencija Srbije Juta, objašnjava za portal Telegraf.rs da je turistička slika naše zemlje prilično konfuzna.
Turistička agencija je bankrotirala - šta sada?
- Kod nas postoje agencije koje su organizatori putovanje, ali i one koje samo prodaju tuđe aranžmane. Organizatora ima oko 600, od čega je 296 njih u sastavu Jute, a prodavaca ima bar još 1.000, među kojima je jedva 50-ak članicea Jute - kaže Seničić.
On objašnjava da u registru ima stotinak agencija koje ne rade i koje se pojavljuju samo kada su neka velika dešavanja, kao i 50-ak agencija koje imaju licencu, ali se ne bave organizovanjem putovanja.
- Objektivno, u Srbiji ima oko 400 aktivnih organizatora putovanja, ali manje od 300 ima našu garanciju kojom su im pokriveni svi troškovi povratka u zemlju ukoliko dođe do bilo kakvih problema. To je nešto što obične osiguravajuće kuće nisu baš voljne da rade, pa traže da turisti sami plate povratak, a onda oni donose odluku o eventualnoj refundaciji troškova - kaže Seničić.
Seničić objašnjava da ne može baš svako ni da bude član Jute.
- Četiri agencije nismo hteli da primimo prošle godine. Imali su oni licencu za rad, ali nije tu samo stvar zakon, nego i pristupa prema putnicima. Čuli smo da oni nisu dovoljno brzo rešavali probleme na terenu i da imaju dugovanja prema partnerima u inostranstvu, što je za nas dovoljno da ih odbijemo - kaže Seničić.
Agencije koje imaju Juta garanciju putovanja garantuju putnicima povraćaj novca do 15 dana od prijave problema, obezbeđenje hitnog smeštaja u slučaju problema, organizaciju besplatnog povratka kući, obezbeđivanje altrenativnih putovanja u slučaju otkazivanja aranžmana i besplatnu pravnu pomoć.
Takođe, dostupan je i broj telefona koji je 24 sata na usluzi turistima.
(Gorica Avalić/g.avalic@telegraf.rs)