Šta to koči Srbe da dizelaše zamene hibridima i električnim automobilima i koliko ih ima u našoj zemlji uopšte?

Na putevima u našoj zemlji postoji samo nekoliko punjača i poneki u boljim hotelima

Foto: Shutterstock

U trenutku kada vozači širom sveta masovno prelaze na električne automobile, na našim ulicama oni su retkost. Šta to koči Srbe da dizelaše zamene hibridima i zbog čega naši ljudi, koji inače sve svetske trendove prate u stopu, ovaj trend zaobilaze u širokom luku?

Mnogi vozači u Srbiji odbojnost prema električnim i hibridnim vozilima pravdaju time da se ni zbog čega bi se odrekli onog brujanja motora pri paljenu automobila. Ali, nije samo to razlog zbog kog se na našim ulicama nalazi samo 200 električnih i hibridnih automobila, od čega je više od polovine u Beogradu.

Jedan od 4 najveća auto-giganta stiže u Srbiju: BMW, Mercedes, Audi ili MD elektronik? Znaće se uskoro

Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova vozi hibridni automobil, koji kao pogon koristi i struju i benzin. Ipak, i sam priznaje da mu odluka da štiti životnu sredinu u Srbiji nije donela mnogo pogodnosti.

- Na putevima u našoj zemlji postoji samo nekoliko punjača i poneki u boljim hotelima, ali nijedan ne puni automobil ispod četiri sata. S obzirom da puno vozilo može da pređe oko 200 kilometara, to znači da na putu od Beograda do Zlatibora moramo bar jednom da stanemo i da se punimo satima, što obesmišljava put - objašnjava on.

Petrović dodaje da do pre nekoliko godina električne automobile kod nas nije bilo moguće ni registrovati, jer su birokrate morale da štikliraju koliko kubika ima motor, a ovaj motor nema kubike.

- U susednim državama vozači električnih automobila imaju brojne pogodnosti - subvencije od nekoliko hiljada evra pri kupovini, besplatan parking, besplatnu putarinu, mogućnost vožnje žutom trakom...- objašnjava on.

U Srbiji ovi vozači nemaju ništa od toga, a još su i kažnjeni jer pri uvozu, verovali ili ne, plaćaju veću ekološku taksu nego zagađivači.

- Visina tog nameta ne zavisi od količine štetnih materija koje automobil ispušta, nego od težine automobila, a kako su električna vozila teže zbog baterije, plaćamo više od velikih ubica zagađivača - kaže Petrović.

Zato i nije čudno što našim ulicama krstari jedva 200 električnih i hibridnih automobila. Automobili koji kao pogonsko gorivo troše fosilna goriva sigurno će još dugo biti najbrojniji na drumovima u Srbiji.

VIDEO Ivana Španović dobila nov auto i otkrila zanimljivosti iz života:

(Gorica Avalić/g.avalic@telegraf.rs)