Ako neće Niš, hoće Kraljevo i Čačak

Završetak konverzije Aerodroma pozitivno bi uticao i na zaustavljanje unutrašnjih migracija mladog i radno sposobnog stanovništva i pružio im šansu da započnu sopstveni privatni biznis u rodnim gradovima

Gradonačelnik Čačka Milun Todorović uputio je pismo predsedniku Aleksandru Vučiću i predsednici Vlade Ani Brnabić i svim resornim ministrima, sa molbom da pomognu u procesu konverzije Aerodroma "Morava" iz vojnog u mešoviti aerodrom, kao i na izgradnji i stavljanju u funkciju moravske vazdušne luke.

- Naša potreba je da Republika Srbija bude titular Aerodroma ''Morava'', jer je to jedino održivo i dugoročno rešenje - navodi Todorović u pismu, u ime, kako navodi, građana Čačka i Moravičkog okruga.

Radnici skidali slovo po slovo: Aerodrom u Skoplju više ne nosi naziv "Aleksandar Veliki" (FOTO)

- Građani i privredni subjekti su prepoznali korist koju nam može doneti funkcionalan aerodrom. Povećali bi konkurentnost naših poljoprivrednih proizvoda na zahtevnim tržištima Zapadne Evrope, Rusije i Bliskog Istoka. Približili bi naše svetinje verskim turistima iz celog sveta, a pre svega mislim na manastire Žiča, Studenica, Sopoćani, Ðurđevi Stupovi, manastir Vujan, malu srpsku Svetu Goru u Ovčar Banji... - navodi Todorović argumente u prilog svojoj inicijativi.

Aktiviranje aerodroma u Lađevcima bi, ocenjuje, značajno povećalo promet u zdravstvenom turizmu, a rast broja turista bi indukovao potražnju u ostalim privrednim granama, od poljoprivrede, do saobraćaja i industrije, čime bi se uvećali prihodi od stranih turista za bar 40 miliona evra godišnje, uveren je gradonačelnik Čačka.

Domaći i strani privredni subjekti koji rade u neposrednoj blizini, bi takođe imali koristi, jer bi svoje proizvode, koje mahom plasiraju u inostranstvu, još brže i lakše plasirali na strana tržišta.

Osim toga, indirektna korist je u poboljšavanju privrednog ambijenta, kao što se može videti na primeru grada Niša, pa bi mogli da očekujemo pojačano interesovanje staranih investitora, kao što su to skoro pokazali Simens, Yura, Vorwerk..., kaže Todorović.

Završetak konverzije Aerodroma pozitivno bi uticao i na zaustavljanje unutrašnjih migracija mladog i radno sposobnog stanovništva i pružio im šansu da započnu sopstveni privatni biznis u rodnim gradovima.

Prema Todorovićevim rečima, svetski trendovi, potkrepljeni statističkim podacima, pokazuju da će veliki aerodromi sve teže pružati usluge putnicima, jer je porast broja putnika iz godine u godinu konstantan, što daje šansu malim aerodromima.

- Većina naših malih aerodroma, koji trenutno posluju na granici rentabilnosti, bi uz najširu podršku predstavljali generator razvoja regiona u kojima se nalaze. U tom kontekstu mi Aerodrom "Morava" ne gledamo samo kao izvor profita za lokalnu zajednicu, već njegove benefite vidimo i na nivou okruga i cele Republike Srbije.

Veliku podršku dobijamo od privrednih udruženja. Forum privrednika Čačka je konverziju Aerodroma "Morava" proglasio, zajedno sa izgradnjom Industrijske zone, osnovnim preduslovom za ubrzani razvoj grada Čačka i regiona u celini - navodi Todorović.

Grad Čačak nije u mogućnosti da samostalno finansira "transformaciju" profila aerodroma u Lađevcima, te stoga, navodi Milun Todorović, očekuju pomoć i podršku države.

Istovremeno i gradonačelnik Kraljeva Predrag Terzić pozvao je najviše predstavnike vlasti da tom gradu pomognu da aerodrom "Morava" u Lađevcima konačno proradi. On je rekao da tim aerodromom treba da upravlja država, i da ga ne zanima šta Nišlije misle o prenosu svojine na republiku.

- Pozivam predsednika Srbije Aleksandra Vučića i premijerku Anu Brnabić da dođu u Kraljevo i kažu nam šta treba da uradimo kako bi aerodrom Morava u Lađevcima konačno proradio. Grad Kraljevo će dati sve što može iz budžeta i ako treba i zadužiti se, samo da aerodrom proradi. A onda ćemo sve ono što smo uložili dati državi, jer ona treba da upravlja ovim aerodromom - rekao je Terzić.

Terzić je na vanrednoj konferenciji za novinare rekao, komentarišući slučaj niškog aerodroma,  da ga ne zanima šta Nišlije misle o prenosu svojine na republiku.

- Znam da Kraljevčani hoće da imaju aerodrom, i znam da je najbolji način da ga država vodi, profesionalni menadžment, ljudi koji znaju da uvećaju broj putnika na nekom aerodromu, koji znaju kako on funkcioniše. A ne da mi ovde izaberemo nekog partijskog moljca, i postavimo ga da prima veliku platu, a da ceo aerodrom stagnira. Ako Nišlije ne žele, Kraljevčani žele aerodrom - kazao je on.

Terzić je rekao i da mu smeta što se u nekim drugim gradovima, ljudi bune zato što državna svojina treba da pređe u državno vlasništvo.

- Šta je tu nelogično? Mi hoćemo da Morava u Lađevcima radi. Ne zanima nas na koji način. Tehnički uslovi postoje i mi više nećemo da čekamo. Ako gospoda iz Niša ne žele, Kraljevčani žele - rekao je gradonačelnik.

Premijerka Ana Brnabić je prilikom posete Kraljevu u martu ove godine, izjavila da aerodrom u Lađevcima nije prioritet u ovom trenutku.

- Mi već imamo dva velika aerodroma u Srbiji, u Beogradu i Nišu. U ovom trenutku moramo da završimo ono što je započeto. Do kraja 2018. će krenuti gradnja autoputa Preljina-Požega, a Ministarstvo građevine vodi intenzivne pregovore sa investitorima zainteresovanim za gradnju autoputa Pojate-Preljina, koji će spojiti koridore 10 i 11. Nadam se da će ti radovi početi u 2019. godini. Nakon toga fokusiraćemo se na aerodrom u Lađevcima - rekla je tada premijerka.

(Telegraf.rs/Tanjug)