Foto-robot prosečnog srpskog potrošača: Kupuje samo osnovno, ali se nikako ne odriče ovih "luksuznih" stvari

Još jedan Svetski dan potrošača je došao, a kupce u Srbiji i dalje muče iste muke

Prosečan srpski potrošač kupuje na akcijama, polovinu plate daje na hranu, u restorane ne izlazi, trgovcima ne veruje, a najviše ga nervira kada je u prodavnici jedna cena na rafu, a druga na kasi.

Baba kupila trambolinu, pa se žalila da joj "bazen pušta na sve strane": HIT primedbe srpskih kupaca

Još jedan Svetski dan potrošača je došao, a kupce u Srbiji i dalje muče iste muke, od kojih je najveća ta što im je za podmirivanje osnovne potrošačke korpe potrebna jedna i po plata.

Više od polovine zarade dajemo na hranu, a najmanje za obrazovanje. Svojevrsni je paradoks da više novca odvajamo za duvan i alkohol nego za rekreaciju i odevanje.

Ni ostale stvari se ne menjaju mnogo - prosečan kupac jednom mesečno ide u veliku kupovinu, a u međuvremenu odlazi više puta u takozvane male komšijske radnje. U korpi mu se nalaze osnovne namirnice - hleb, mleko, jaja i nezaobilazno - pivo.

KAKO NAS PROIZVOĐAČI VARAJU: Format isti, a gramaža MANJA

Srpski potrošač sve ostalo kupuje na sniženjima, a sve češće mu se u korpi nalaze i proizvodni trgovačkih robnih marki. Pri kupovini ne traži kvalitet, nego cenu, pa retko ko čita deklaracije na proizvodima. Od tehnike sve češće bira nepoznate marke, a kozmetiku i kućnu hemiju kupuje na pijaci.

Prosečan potrošač nije ljubitelj kreditnih kartica, ali zato redovno ispisuje čekove za odloženo plaćanje. Kada poplaća sve račune, ne ostaje mu novca za štednju, ali se ipak ne odriče blagodeti moderne tehnologije - mobilnog telefona i interneta. Najviše se žali na neudobnu obuću i loše mobilne telefone, ali žalbe retko izgura do suda.

Nezadovoljni položajem potrošača, ali i udruženja koja se bore za njihova prava, Nacionalna organizacija potrošača Srbije ove godine neće učestvovati u akcijama koje organizuje Ministarstvo trgovine.

- Svetski dan ćemo iskoristiti da izrazimo protest zbog trenutnog stanja u oblasti zaštite potrošača u Srbiji. Tog dana nećemo raditi i rešavati potrošačke sporove - kažu u NOPS-u.

(Gorica Avalić/g.avalic@telegraf.rs)