Kupiš samo jednu stvar, dođeš kući i vidiš račun, pa shvatiš da su ti naplatili mnogo više: Postoji rešenje kako da vratite pare

U poznatim trgovinskim lancima, kažu da imaju rešenje za takve situacije jer njihova poslovna politika nalaže da je kupac uvek u pravu

Sigurno vam se bar jednom desilo da dođete na kasu i da, bilo vi, bilo kasirka, primetite da je neki artikal na računu otkucan više puta, iako ste uzeli samo jedan komad. Na licu mesta nije teško dokazati čega ste koliko kupili, ali šta ako dođete kući, pa tek onda shvatite da u novčaniku imate manje para nego što ste mislili?!

OPREZ! Trgovci i poizvođači brišu, grebu i prelepljuju rokove trajanja, inspekcije nemoćne

Praksa pokazuje da se takve situacije neretko završe svađom, jer kasirka neće da prizna grešku i ne želi da snosi troškove, ili dobijete novac, ali uz dosta strpljenja i ubeđivanja.

Prema rečima Gorana Papovića, iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije, kada potrošač primeti grešku na računu van radnje, tad je već jako teško da dokaže koliko je zapravo nečega kupio.

- U tom slučaju može samo da prijavi tržišnoj inspekciji, ali bez prekršajnog naloga ništa ne može da uradi. Ako prevaru niste primetili na licu mesta, drugačije ne možete da dokažete da nešto niste kupili - konstatuje Papović.

Međutim, u poznatim trgovinskim lancima, kažu da imaju rešenje za takve situacije jer njihova poslovna politika nalaže da je kupac uvek u pravu.

U jednom od naših najvećih lanaca ne isključuju da imaju takvih situacija jer u "brzini sve može da se desi".

- Ako kupac primeti na licu mesta grešku u računu, prepravlja se račun, zaposleni popunjava interni formular i vraća kupcu novac na licu mesta. Onaj ko tek kod kuće primeti da je neku robu platio više puta, treba da se vrati u prodavnicu i zajedno sa poslovođom pregleda kameru i ako se pokaže da je u pravu, novac mu bude vraćen - kažu iz tog trgovinskog lanca.

Kod drugog lanca marketa, ništa manje zastupljenog u našoj zemlji, procedura je malo jednostavnija jer ne zahteva vreme da se kamera pregleda.

- Naša kompanija dnevno ima nekoliko stotina hiljada kupaca. I pored tolikog broja potrošača ovakve situacije su ispod nivoa statističke greške. Kada kupac ili trgovac grešku primete prilikom plaćanja, na kasi, onda se odmah radi ispravka računa. Ukoliko kupac grešku primeti kada izađe iz objekta, onda je potrebno da u prodavnici, na info pultu, popuni jedan formular i odmah dobija povrat novca.

Kakva ste vi iskustva imali u ovakvim situacijama? Da li je bilo kao što kažu "veliki trgovci" ili ste ipak morali da se "preznojite" da dokažete svoje?

(S.Vasić)