Evo šta treba uraditi da ne eksplodira pola Beograda!
Hitno potrebno izgraditi obilaznici kako bi se rasteretio grad od teretnih vozila i izmestiti trasu prevoza opasnih materijala oko Kalemegdana železnicom, od kojih sada preti opasnost da eksplodira pola grada u slučaju havarije
U narednih mesec dana Skupština treba da usvoji dokumentaciju za izradu glavnog projekta, kako bi bile izgrađenje obilaznice i sprečena opasnost da eksplodira pola Beograda, jer se otrovne materije više neće prevoziti železnicom oko Kalemegdana.
Poslednji deo obilaznice oko Beograda od Bubanj Potoka do Pančeva mogao bi da bude završen najranije za četiri godine pošto je Saobraćajni institut CIP završio predlog Plana detaljne regulacije, a izrada Glavnog projekta trebalo bi da počne već za mesec dana, pišu "24sata".
Taj takozvani sektor C obilaznice obuhvatiće, između ostalog, i novi most preko Dunava kod Vinče na kojem će se odvijati i železnički i drumski saobraćaj, a po završetku ove deonice teška tranzitna vozila, kao i otrovne materije, biće izmešteni iz prestonice.
Sada je potrebno još da planska dokumentacija u vezi sa ovim poduhvatom bude usvojena u Skupštini grada kako bi se preduzeli još konkretniji koraci pred početak radova.
- Očekujem da u narednih mesec dana Skupština usvoji tu dokumentaciju kako bi se krenulo sa izradom glavnog projekta za koji je potrebno najmanje godinu dana. Radovi na ovoj deonici trajali bi između tri i četiri godine pošto će obuhvatiti izgradnju kako autoputne obilaznice tako i teretne železnice. Na taj način zaokružiće se prsten oko Beograda i nijedno teretno vozilo neće ulaziti u prestonicu što će smanjiti gužve. Takođe, otrovne materije više se neće železnicom prevoziti oko Kalemegdana pa neće više postojati opasnost da eksplodira pola grada - objašnjava za "24sata" Milutin Ignjatović, generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP.
Posebnu atrakciju na ovom sektoru obilaznice predstavljaće novi most preko Dunava kod Vinče.
- To će biti jedan od najdužih i najširih mostova u Beogradu pošto će imati po tri saobraćajne trake u oba smera i između njih železnički kolosek. Pored njega na trasi će biti izgrađena velika petlja Bubanj potok i pet denivelisanih raskrsnica u okviru kojih će biti podignuto još 12 mostova i dva nadvožnjaka - kaže Ignjatović i dodaje da će drumska saobraćajnica na ovom delu obilaznice biti dugačka 31 kilometar.
(Telegraf.rs)