UPOZNAJTE BEOGRAD: Kada je Kalemegdan bio kao Monte Karlo (FOTO)
Na neuglednoj, strmoj i opasnoj stazi oko Kalemegdanske tvrđave, ispod neba već politički prilično tamnog, održana je septembra 1939. godine trka za Veliki nagradu Beograda. Neki timovi nisu poslali vozače, a neke zemlje su svoje predstavnike posle Drugog svetskog rata sasvim zanemarile
Neki od najboljih vozača i auto-timova iz ratom sve zahvaćenije Evrope, okupili su se tog septembra 1939. godine na takmičenju za Veliku nagradu Beograda. Trka je vožena na neuglednoj stazi oko Kalemegdana, ali je u istoriji Beograda zabeležena kao jedini događaj ove vrste.
Situacija u Evropi u avgustu 1939. godine već je bila i previše napeta. Trka u Beogradu je već zakazana, ali zbog bojazni od izbijanja rata neki timovi su odustali, a neki su svoje vozače poslali sa zakašnjenjem.
Mercedes-Benz predstavljaće, između ostalih, i Herman Lang, za Auto-Union voziće Tacio Nuvolari i Herman Miler, a od srpskih vozača zapažen će biti, sa svojim pomalo zastarelim "bugatijem", Boško Milenković.
Kada je jedan od vozača Mercedesa Mandred fon Brauhič stigao u Beograd, sačekalo ga je pomalo loše iznenađenje.
Nakon trke, organizovan je povratak vozača kući, ali zbog glasina da bi im Mađarska mogla zapleniti svo gorivo, konvoj je kroz Hrvatsku i Sloveniju stigao do Austrije. Po dolasku kući, automobile je oduzela nemačka vojska.
Kada je rat u Jugoslaviji bio gotov i sa sobom odneo i ideologiju i društveno uređenje, nova vlast je nastojala da sva dostignuća one prethodne obriše iz kolektivne svesti naroda. Jedinom jugoslovenskom učesniku u Grand Pri trci Bošku Milenkoviću, nakon rata je oduzeta titula, pa je za život zarađivao kao vozač tramvaja.
Razočaran, nekoliko godina kasnije, on se obesio u stanu svog prijatelja.
(M. S. / Izvori: wikipedia.org, automagazin.rs)