SKUPŠTINA GRADA: Prva metro linija 2017. godine
Odobrnici su usvojili Studiju opšteg koncepta metro sistema, čija će prva etapa biti gotova za pet godina,a druga za deset. Prema rečima gradonačelnika Beograda, prva linija metroa sa svom opremom i vozovima koštaće oko milijardu evra
Skupština grada Beograda usvojila je Studiju opšteg koncepta metro sistema grada Beograda, a gradonačelnik Dragan Ðilas poručio je da će beogradski metro biti nezavisan šinski sistem koji će negde biti iznad, a na nekim mestima ispod zemlje.
Prema Studiji, metro mreža će u prvoj fazi, čiji se završetak planira 2017/18. godine, po okončanju izgradnje i puštanju u rad, imati ukupnu dužinu trase od 14,8 kilometara. Ona će se prostirati od Ustaničke do Tvorničke ulice u Zemunu, u dužini od 12,2 kilometra s dadatkom tehničkog dela koji će voditi od depoa od Bulevara Zorana Ðinđića do Bloka 66 na Novom Beogradu, dužine do 2,6 kilometara.
U drugoj etapi, koja bi trebalo da bude gotova 2021/22. godine, metro će imati nešto više od 41 kilometar.
Na osnovu svih pretpostavki koje su prikazane u Studiji, cena prve etape, prema predračunu, kreće se do 702 miliona evra, po troškovima iz ove godine, bez troškova naručioca, eksproprijacije, dodatnih studija ili usluga, piše u Studiji.
Ðilas je istakao da će prva linija metroa sa svom opremom i vozovima koštati oko milijardu evra i naveo da će se voditi razgovori s Evropskom investicionom bankom i Evropskom bankom za obnovu i razvoj, ali i svima drugima koji su spremni da ponude povoljne kredite za izgradnju metroa.
- Kad se stvore svi ti uslovi, počećemo da gradimo metro. Očekujem da ćemo izaći iz krize i da ćemo pregovarati s Evropskom bankom za obnovu i razvoj i EIB i svima koji su spremni da ponude povoljne kredite - rekao je Ðilas, dodajući da će Beograd u projekat izgradnje metroa moći da uđe samo uz podršku republičke vlasti.
On je naglasio i da će metro biti stalno dograđivan i da će se konstantno raditi na njegovom razvoju, a da argumenti pokazuju da će on biti nezavisan šinski sistem i da se nigde neće ukrštati s tramvajskim linijama.
Ðilas je, odgovarajući na kritike Demokratske stranke Srbije, objasnio da će metro linije biti iznad zemlje gde god je to moguće, jer je to isplativije, a istraživanja su pokazala da stariji ne vole da silaze ispod zemlje. Kako je naveo, u centru će metro ići ispod zemlje, kao i od Vukovog spomenika i do vrha Bulevara kralja Aleksandra.
Odbornici DSS-a naveli su da će ukupna cena izgradnje metro sistema iznositi oko četiri milijarde evra i da će cena kilometra iznositi 100 miliona evra. DSS je kritikovao što će pojedine trase metroa biti iznad zemlje, što je, kako tvrde, dokaz da metro neće biti nezavisan šinski sistem.
Odbornici DSS-a metro koji će se graditi u Beogradu nazivaju lažnim a, kako su napomenuli, protiv Alstoma se širom sveta vode istrage vezane za korupciju.
(M. S. / Tanjug / Foto: sturdysource.com)