Rešenje za usko grlo na Batajničkom putu je na pomolu: Ovde je popodnevni špic veći pakao od Gazele
Saobraćaj u Beogradu bio bi nezanimsliv bez Pupinovog mosta. "Kineski", kako smo ga zvali dok se gradio, jedina je alternativa preopterećenom Pančevačkom.
Međutim, raskrsnica sa Ulicom Cara Dušana u Zemunu i tog novog puta za Borču napravila je jedan od najvećih saobraćajnih kolapsa na Batajničkom putu. Gužve se u popodnevnom špicu protežu do Kokakole, a brzina kretanja tih kolona je veoma mala. Potrebno je i više od pola sata da bi se prošla deonica od dva-tri kilometra.
Sama raskrsnica je široka i komotna, ali protočnost Batajničkog puta je nasleđeni problem i on se retvorio u ozbiljno usko grlo u momentu kada je ovu saobraćajnicu presekla još jedna.
Jedna od ideja koja se mogla čuti još od samog početka jeste da se umesto velike semaforizovane raskrsnice izgradi kružni tok. Nedavno je čak na prilazu Pupinovom mostu stajao i ilustrovani prikaz kako bi taj kružni tok mogao da izgleda.
Ipak, ne postoji plan da se raskrsnica pretvori u kružnu, kazali su nam u Sekretarijatu za saobraćaj.
Umesto toga, radi se na jednom važnije projektu - proširenju Batajničkog puta.
"U toku je izrada tehničke dokumentacije za izgradnju Batajničkog druma sa pratećom infrastrukturom, na delu od Pupinovog mosta prema naselju Batajnica, u dužini od oko 4 kilometra. Po završetku izrade tehničke dokumentacije i pribavljanju građevinske dozvole moći će da se planiraju sredstva za izvođenje radova na rekonstrukciji i proširenju Batajničkog druma na ovoj deonici", kazali su nam iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
Ovaj put je opterećen ne samo zbog velikih prigradskih naselja, već, pre svega zbog privredne zone. Stoga je popodnevni špic u smeru ka centru grada posebno problematičan.
(Telegraf.rs)