Ukidanje trolejbusa nova mogućnost za privatnike: Elektrobusevi kao nova investicija
Beogradski trolejbusi su na izmaku snage i došlo je vreme da se vozni park ili obnovi ili da se uvedu eletrobusevi. Ono što je prednost modernih električnih autobusa je fleksibilnost na linijama i ukidanje kontaktne mreže, kazao je Aleksandar Šapić.
Ali, kako je objasnio, postoji mogućnost da grad umesto da sam kupuje skupe električne autobuse uđe u novo partnerstvo s privatnim investitorima.
"Želim da se što manje grad zadužuje da bi investirao u vozila i zato smo napravili takve ugovore s privatnim preduzetnicima, gde je uslov ugovora bio da oni investiraju. Privatnici su investirali stotine miliona evra, videćemo možda da tu (sadašnje trolejbuske linije) otvorimo javno privatno partnerstvo da bi tu neko investirao", najavio je Šapić.
Ukoliko se grad odluči da se obnovi trolejbuski vozni park, sistem će ostati isti. Ukoliko se odluči za električna vozila, tražiće se privatni partner ili će se ići na kupovinu iz budžeta.
Trolejbuske linije danas su: 19, 22, 28, 29, 40 i 41. Linija 21 privremeno je autobuska.
Elektrobusevi GSP-a rade na linijama EKO1 i EKO2, a privatnih prevoznika na liniji 79.
(Telegraf.rs)