Autobuska stanica Beograd danas se zvanično otvara, a evo kako će funkcionisati parking

M. B.
Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: Mateja Beljan

Autobuska stanica Beograd u Bloku 42 danas se zvanično otvara, a direktor BAS objasnio je kako će funkcionisati parking.

- Iz Jurija Gagarina može da se dođe na uslovan parking na dolazne perone. Parking će moći da primi sve one koji su došli da sačekaju nekoga. Iz Marka Hristića može da se uđe na parking za polazne perone - kazao je Boban Kovačević.

Foto: Mateja Beljan

Podsetimo, nova stanica prve autobuse i putnike prihvatiće u nedelju.

Poslednji polazak sa stare autobuske stanice je za Ljubljanu u 00.50, a prvi polazak s nove stanice je za Novi Sad u 3.50 ujutro.

Stanica će imati 65 perona i oni će biti podeljeni na dolazne, prigradske, međugradske i turističke.

Ukupno 41 linija prigradskog prevoza koristila je Beogradsku autobusku stanicu. Taj sistem linija sada je reorganizovan.

Foto: Mateja Beljan

Autobusi koji su iz Grocke, Mladenovca i Sopota išle Avalskim putem skraćuju se do Trošarine. One koje su saobraćale auto-putem voziće do nove stanice preko Gazele.

Frekventna linija 860 preusmerava se na Beograd na vodi, a ostale obrenovačke linije koje voze za Beograd preusmeravaju se na novu stanicu preko Mosta na Adi.

Foto: Mateja Beljan

Linije kije iz Lazarevca idu Ibarskom magistralom do nove autobuske stanice saobraćaće preko Gazele.

Dakle, do nove autobuske stanice, pored sopstvenog prevoza, građani će moći da stignu i tramvajem, autobusom ili BG vozom.

Foto: Mateja Beljan

U neposrednoj blizini staju tramvaji 7, 9,11 i 13, kao i brojne autobuske linije 85, 89, 94, 95, 600, E6, a do nove beogradske autobuske stanice može da se dođe i autobusima gradskog prevoza 60, 60L, 67, 93 i EKO1.

Izmeštanje autobuske stanice deo je sveobuhvatnog saobraćajnog master plana za Beograd koji obuhvata i novu železničku stanicu, revitalizaciju aerodroma "Nikola Tesla" i izgradnju metro sistema.

Foto: Mateja Beljan

Ovaj plan, kako je ranije najavljeno, ima za cilj da po ugledu na najbolje evropske prakse učini saobraćaj u srpskoj prestonici održivim, odnosno da javni prevoz, biciklisti i pešaci konačno dobiju primat nad putničkim automobilima.

(Telegraf.rs)