Prokop može biti gotov najranije 2016. godine
Ceo projekat "Prokop", kao deo beogradskog železničkog čvora, prema glavnom predračunu iz 1996, koštao bi 108 miliona evra. Od tog novca je 86 miliona evra predviđeno za stanicu, a 22 miliona za pristupne saobraćajnice
Železnička stanica Beograd Centar, poznatija kao "Prokop", mogla bi biti završena najranije do 2016.godine. Kredit od 25 miliona evra, koji je Kuvajt juče odobrio, biće dovoljan za radove u prvoj fazi, a za to je, kako kaže direktor "Beogradskog železničkog čvora" Milutin Milošević, potrebno oko dve godine.
Za sledeće dve faze, gradnju zgrade i komercijalnog centra, potrebno je oko godinu i po, ali za to se još čekaju investitori.
Ceo projekat "Prokop", kao deo beogradskog železničkog čvora, prema glavnom predračunu iz 1996, koštao bi 108 miliona evra. Od tog novca je 86 miliona evra predviđeno za stanicu, a 22 miliona za pristupne saobraćajnice. Kuvajtski kredit biće uložen za kompletno sređivanje saobraćajnog dela železničke stanice pod pločom.
- Biće završeno svih preostalih osam koloseka, svih pet perona i dva pothodnika. Biće postavljena i sva potrebna oprema u vidu rasvete, ozvučenja, signalizacije, telekomunikacija, sistema za informisanje putnika i upravljanja saobraćajem - kaže Milutin Milošević.
Ako se bude radilo zacrtanom dinamikom, prva faza trebalo bi da bude završena za oko godinu i po od datuma zvaničnog potpisivanja ugovora između predstavnika preduzeća "Železnice Srbije" i Kuvajtskog fonda za arapski razvoj, što je predviđeno za kraj novembra. Rok otplate kredita je 18 godina, uz kamatnu stopu od tri odsto godišnje, i grejs period od četiri godine.
Sledeća faza je gradnja zgrade, a treća i poslednja podrazumeva gradnju komercijalnog centra na 130.000 kvadrata.
Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić izjavio je juče da je za završetak celog čvora potrebno 150 miliona evra, ali se procenjuje da bi ceo posao mogao da košta i više.
O projektu "Prokop" se sluša poslednjih 30 godina. Milošević, međutim, ističe da nije u pitanju megaprojekat i teška investicija, te da bi se sve moglo završiti za tri do četiri godine.
- Zasad ne bismo da spekulišemo šta bi se moglo naći u okviru komercijalnog centra dok prve dve faze ne budu završene i dok se ne pojavi investitor, ali za njegovu gradnju nije potrebno više od godinu dana, koliko i za zgradu železničke stanice. U građevinskom smislu, ako se radi paralelno, sve može da se završi za tri godine, ako izuzmemo prikupljanje dokumentacije i novca - dodaje Milošević.
Krajnji rezultat biće izmeštanje stare železničke stanice iz Karađorđeve ulice , čime će biti oslobođeno 80 hektara atraktivnog zemljišta u Savskom amfiteatru, a takođe će se i omogićiti skraćena linija svih vozova koji prolaze kroz Beograd.
Milošević naglašava da preseljenje zahteva i osposobljavanje Tehničke putničke stanice u Zemunu za održavanje i čišćenje vozova.
- Glavna stanica služiće za prijem i otpremu putnika, a TPS "Zemun" za pripremu vozova. Sada se obe stvari rade u Savskom amfiteatru. U Zemunu su izgrađena postrojenja za negu i održavanje elektromotornih vozova koje koristi "Beovoz" - dodaje Milošević.
(Telegraf.rs / Izvor: Blic)