Šapić o prevozu: Hoćemo 300 autobusa, 50 i više tramvaja, trole, ali to je teško u stanju Privremenog organa
Neke linije nisu menjane po 30-40 godina
Putnici od juče u aplikaciji Gugl Mape mogu da prate uživo kretanje vozila javnog prevoza, uvedene su nove prigradske linije do Aerodroma i Lazarevca, a u planu je i kupovina novih autobusa, trolejbusa i tramvaja, kao i novi konkurs za privatne prevoznike.
Predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić je, prilikom obilaska radova na Trgu Nikole Pašića, odgovorio na pitanja "Telegrafa" koja se tiču ovih novina.
Već nekoliko meseci postoji povezanost sa Gugl mapama, ali je bio problem jer je firma koja je održavala Busplus "zablokirala nalog".
"Trebalo je i ranije to da bude, mislim da ima već koji mesec. Dugo smo imali problema, jer su nam iz Busplusa zablokirali neki nalog koji je bio kod Gugla i bilo nam je potrebno nekoliko meseci da idemo u novu proceduru. Tako da, koliko znam, traje to neki period", kazao je Šapić.
Šapić je rekao da nema konkretne informacije o pojedinačnim linijama koje su uvedene, ali je istakao i da mreža odavno ne prati sve potrebe grada koji se razvija.
- Neke linije nisu menjane po 30-40 godina, grad se potpuno promenio, dobili smo naselja koja nisu postojala, a neka su i zamrla. Tome mora posebna pažnja da se posveti. Čitav sistem je bio toliko truo da nismo znali odakle da krenemo. Razvalili smo sistem koji je 20 godina bio rak-rana javnog prevoza u par meseci. Ne možemo sve odjednom - rekao je Šapić.
Planira se i nabavka novih vozila za GSP. Biće novih autobusa i tramvaja, a plan je da u roku od dve do tri godine na ulicama ne bude ni jedan autobus stariji od 3 godine, ako grad bude operativan.
- Hoćemo da nabavimo 300 autobusa za GSP, ali takođe radimo na tome i da uslovimo privatnike da kupe nekoliko stotina autobusa. Moraju i privatnici da ulažu ako žele da rade u sistemu javnog prevoza - rekao je Predsednik privremenog organa Grada.
Istakao je, međutim, da je to što još uvek imamo Privremeni organ, a ne formiranu vlast veliki hendikep u donošenju odluka.
- Mi možemo da donesemo odluku, ali ona ne može da se spremi kvalitetno, zato što nemamo Veće koje treba to da odradi i mnoge druge stvari nemamo. Ne znam koliko će još da traje ovo stanje, ali Beograd je objektivno od septembra meseca u ovim okolnostima - kazao je i istakao da finansiranje ne bi bilo problem.
Uprkos tome, pokušaće, kaže, da se raspiše javna nabavka za autobuse narednih dana.
50 ili više novih tramvaja
- Ideja je bila da se kupi 50 novih tramvaja, videćemo da li će moći i više, ako nam Vlada da garanciju za taj kredit. Mi imamo sredstva, mi smo kreditno dobri kao grad Beograd, možemo da plaćamo, samo nam treba ta garancija - ističe Šapić.
- Beograd je poslednje tramvaje kupio 2009. godine, i ti španski tramvaji ne mogu svuda da voze po Beogradu, oni su uslovljeni da voze samo na određenim linijama. Postoji i opcija reparacije.
Novi trolejbusi
- Što se tiče trolejbusa, tu imamo objektivan problem, oni su duplo skuplji nego autobusi tih gabarita, ali je pre par godina ta cela mreža rekonstruisana, čini mi se da je uloženo 10 miliona evra, stvarno je greota da je ne iskoristimo. Nego mene nešto boli srce kad moram da dam duplo više para, ali platićemo, šta da radimo, samo da krene - kazao je Šapić.
Novi konkurs za Privatnike
Plan je i da se novim konkursom za privatne prevoznike poveća broj linija koji će oni pokrivati, ali pod strogo definisanim uslovima rada, standardima, uz kontrolu i kažnjavanje za kršenje obaveza.
(Telegraf.rs)