Pijace su prava mesta za gastronomski užitak

A. V.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Beogradske pijace za stanovnike prestonice predstavljaju omiljena mesta nabavke i druženja zbog njihove bogate i sveže ponude

Foto: Promo/ Stefan Simonović

Zbog velike posećenosti postale su atraktivne i mnogim ugostiteljima koji su odlučili da u živopisnom ambijentu otvore male urbane restorane, kakvi se često viđaju na pijacama u evropskim metropolama.

Redovni odlazak na pijacu se podrazumeva za sve koji drže do kvalitetne ishrane i koji cene sveže, domaće namirnice koje svakodnevno sa gazdinstava širom Srbije, stižu na beogradske pijace. Bogato snabdevene tezge, predusretljivi prodavci, veliki izbor raznovrsnog povrća, voća, cveća, mesnih i mlečnih proizvoda i to sve na jednom mestu, na obližnjoj pijaci, razlog su zašto su pijace svakodnevno posećene.

Kupovina na pijaci predstavlja stil života koji se u Beogradu neguje decenijama. Osnovna delatnost pijaca je snabdevanje sugrađana svežim namirnicama, ali u savremenim uslovima života one se modernizuju i dobijaju novi šarm. Kupci imaju svoje omiljene pijace, prodavce ali i naviku da se na pijaci druže. Upravo ta činjenica bila je presudna da ugostitelji sve više odlučuju da svoje gastronomske specijalitete ponude u malim restoranima na pijacama, prepoznajući ih kao novo i veliko tržište.

Pijace su na taj način postale zanimljive i mlađoj populaciji, ne samo kao najbolje mesto za nabavku, več i kao nova, urbana mesta okupljanja zbog jedinstvene i pozitivne atmosfere i dobre gastronomske ponude. Kafica posle kupovine, ručak i susret sa prijateljima na pijaci, imaju posebnu draž. Ukusna hrana, pripremljena na tradicionalan način sa primesama modernog kombinovanja namirnica, po povoljnijim cenama nego u klasičnim restoranima, odlika je street food koncepta. Ugostiteljski objekti u okviru pijaca su uvek puni, neretko se traži mesto više.

Autentični ambijent, vedra, živahna atmosfera i odlična hrana privlače sve više sugrađana, ali i goste Beograda. JKP "Beogradske pijace" je prepoznalo potrebu, kreativnost i preduzetnički duh ugostitelja i odgovara na trend tražnje za "streetfood distriktima".

Otvaranjem najmodernije pijace na Balkanu, pijace "Palilula", JKP "Beogradske pijace" otpočelo je koncept spajanja modernog i tradicionalnog. Na toj pijaci otvoreni su i ugostiteljski lokali poznatih gastronomskih brendova "Morava meat koncept store", ćevabdžinica "Prijatelji", "Mandarina Cake Shop", picerija "Figo", restoran azijske kuhinje "Istok" , specijalizovani bar "Mehurić" , "Kafeterija", "Hercegovačka kuća".

Na pijaci "Zemun" otvoren je poseban koncep ribarnice pod nazivom "Žitni kantar" gde pored kupovine sveže ribe, posetioci uživaju u street food restoranu. Takođe, na ovoj pijaci postoje i restorani, "Koordinata street" i "Pretop" koji su jedinstvenim konceptom i novim ukusima, osvojili srca Beograđana.

(Telegraf.rs/PR)