Šapić: Drugima mora da se veruje na reč, iza mene stoje konkretne mere i rezultati

Vreme čitanja: oko 4 min.

Za neke projekte je potrebno vreme, postoje procedure koje se moraju ispoštovati i pravi primer toga je uređenje Savskog šetališta, naveo je on

Foto: Beoinfo

Socijalna politika i socijalne mere jedan su od najuspešnijih segmenata mog rada na čelu Beograda jer smo doneli odluke koje u budućnosti niko neće hteti, a ni smeti da ukine, rekao je za "Juronjuz" predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić.

To su odluke čije bi ukidanje izazvale gnev građana, bez obzira šta građani mislili o njemu, rekao je on.

"Tu pre svega mislim na ukidanje plaćanja bilo koje usluge socijalne zaštite, pojeftinjenje karata za javni prevoz, besplatne bazene tokom leta, besplatne vrtiće i udžbenike, kao i povećanje plata vaspitačicama. Socijalne mere se realizuju odlukama, dok je kod drugih projekata potrebno vreme. Ukupna vrednost socijalnih mera koje su donete u vreme mog mandata jeste oko sto miliona evra na godišnjem nivou. Ne bi trebalo zaboraviti ni besplatne vaučere za decu i zaposlene u obrazovnom sistemu, čija podela počinje upravo ovih dana, koji takođe ne koštaju malo – oko 17-18 miliona evra. Sav taj novac morali smo da "pronađemo" u budžetu, koji je ove godine bio manji nego prethodne, jer je inflacija, poput kućnih budžeta, „pojela” i deo gradskog – rekao je Šapić, gostujući u emisiji "Centar" na ovoj televiziji.

Za neke projekte je potrebno vreme, postoje procedure koje se moraju ispoštovati i pravi primer toga je uređenje Savskog šetališta, naveo je on.

- Iako je odluka o uklanjanju jednog dela splavova stara više od godinu i po dana, vlasnici su nas usporili žalbama i to je sada u procesu realizacije. Na tom delu savske obale biće uklonjeno sedamdesetak splavova, a već sada smo blizu brojke od 40 uklonjenih. Urađena je licitacija za splavove na Dunavskom keju, a postoji i odluka da od ušća Save u Dunav do Brankovog mosta ne bude nijedan splav. Dakle, postoje stvari za koje se nekome činilo da stoje u mestu, ali su se baš sada „raspetljale” i počinje realizacija – naglasio je Šapić.

Sve što sam imao nameru da sprovedem kao svoje strateške projekte u Beogradu za ovih godinu i po dana uglavnom sam i započeo, a to su u suštini, socijalne mere i briga o ljudima, infrastruktura i javni prevoz, odnosno, uvođenje reda u Beogradu, dodao je on.

- Meni ljudi ne moraju da veruju na reč jer iza mene stoje rezultati i stvari koje sam uradio. Mislim da je Beograd, nakon osamnaest meseci mog mandata, funkcionalno i infrastrukturno bolji, a da se najveći efekat poboljšanja oseća u sferi socijalne zaštite - rekao je Šapić

Šapić je istakao da je finansijska konstrukcija za nabavku novih vozila za javni prevoz praktično zaokružena, te da je sa Vladom Srbije usaglašeno da će nosilac nabavke tramvaja biti Sekretarijat za javni prevoz a ne GSP kako bi bilo kupljeno duplo više od planiranog.

- Očekivanja su da će krajem ove ili početkom sledeće godine biti raspisana javna nabavka za tri stotine autobusa i možda čak pedeset tramvaja, a s obzirom da je pre nekoliko godina obnovljena i trolejbuska elektromreža, u koju je uloženo skoro deset miliona evra, razmišlja se i o nabavci trolejbusa – naveo je Šapić.

Nakon raskida ugovora sa Kentkartom, broj prodatih karata je povećan za 60-70 odsto, a najvažnije za građane jeste to što je karta znatno jeftinija. Uz to, čitav sistem je drastično promenjen i inoviran – dupla kontrola vozila putem dži-pi-esa, mogućnost plaćanja svim karticama i kupovina papirnih karti na trafikama, sertifikacija vozila što znači da svako mora da ispunjava standarde, a na više od devetsto stajališta uskoro će biti postavljene info-table, što je revolucija za naš javni prevoz, naveo je Šapić.

Predsednik Privremenog organa je podsetio da su radovi na izgradnji nove Glavne autobuske stanice konačno nastavljeni, te da je nakon pet godina raspetljan "Gordijev čvor".

- Očekujemo da već početkom 2024. tu prebacimo sav autobuski saobraćaj, iako neće biti potpuno gotova zato što će imati mnogo sadržaja uz staničnu zgradu i treba da se spoji sa železničkom stanicom. Ali sada je izvesno da će se to desiti i da će ta stanica, prema projektu koji su mi predočili, biti jedna od najboljih u Evropi – kazao je Šapić.

Besplatni udžbenici za sve osnovce i srednjoškolce jedna je od najvažnijih donetih socijalnih mera, a Šapić je naglasio da se po ugledu na Francuze razmišlja o davanju novca roditeljima u vrednosti novih udžbenika, koji bi bili namenjeni za decu pred početak svake školske godine.

- To se radi kada imate dovoljno udžbenika u prometu i tada roditelj bira da li će kupiti nove ili polovne, ili novac može da iskoristi da kupi nešto što je detetu neophodno za novu školsku godinu. Sigurno to ne bi radili drugi da nije svrsishodno i pametno i mislim da dobre primere treba koristiti. Zato ćemo da razradimo tu opciju – rekao je Šapić.

(Telegraf.rs)