GSP kupuje nove tramvaje: Otporni na bujice i vejavice, ni košava ih neće "produvati"
Tramvaji moraju bez problema da rade na temperaturama od -25 do 40 stepeni
Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" raspisalo je nedavno javnu nabavku za kupovinu 20 novih tramvaja.
Reč je o petodelnim, niskopodnim vozilima, što znači da će veoma ličiti na "špance", ali će morati da budu prilagođeni našoj pruzi i nipošto širi od 2,4 metra.
Podećamo, "španci" nikada nisu saobraćali na linijama 2, 3, 5, 10 i 11.
Prelistali smo tehničku dokumentaciju i otkrili šta će, imeđuostalog, novi beogradski tramvaji morati da ispune i da podnesu.
"Normalna eksploatacija u okolnoj sredini područja grada Beograda ne sme ni na koji način da ugrozi karakteristike i životni vek tramvaja. Svi sistemi moraju biti konstruisani za rad u uslovima snega, leda i ledene kiše uključujući i nanošenje vetrom biljnih otpadaka koji se mogu pojaviti u području grada Beograda", navodi se u konkursnoj dokumentaciji.
Tramvaji moraju bez problema da rade na temperaturama od -25 do 40 stepeni, a njihovo funkcionisanje podrazumeva srednju godišnju relativnu vlažnost vazduha 80 posto. Košava ne sme da smeta beogradskom tramvaju - oni moraju da izdrže udare vetra i do 130 kilometara na sat.
Treba računati i na kišu i na sneg - godišnji prosek kišnih padavina je 685 mm, a maksimalna količina za 24 sata je 80 mm. Prosečan broj snežnih dana je 27, a maksimalna količina snežnih padavina za 24 sata je 340 mm.
Tramvaji moraju da se probijaju i kroz vodu, kada padnu jake kiše, tačnije, morali bi da voze kroz baru koja je i do šest centimetara iznad šina.
"Zbog povremenih pojava jakih pljuskova i oluja, kapacitet postojećeg sistema za odvod vode na ulicama i putevima je nedovoljan za odvod celokupne vode u kratkom periodu vremena. Zbog toga treba omogućiti funkcionisanje vozila kroz vodu dubine od najmanje 60 mm iznad nivoa šine", piše u dokumentaciji.
Kada je u pitanju sneg, trebalo bi da tramvaj može da "gazi" i 10 centimetara pokrivača.
Tramvaji kroz Beograd mogu da voze do 50 kilometara na sat, tamo gde nema brda i krivina, izuzev preko Mosta na Adi, gde voze svega 40.
"Tramvaji će biti zglobna petodelna vozila, potpuno niskopodni, opremljeni mikroprocesorskim sistemom za regulaciju vuče i kočenja, DC/DC pretvaračem za napajanje niskonaponskih uređaja, elektronskim sistemom za informisanje putnika, video nadzorom, rampom za lica sa posebnim potrebama i klima uređajem u kabini vozača i putničkom prostoru", navodi se, takođe, u konkursnoj dokumentaciji.
Tramvaj mora da ima kapacitet od najmanje 160 putnika i da ima minimum 40 stolica (ne računaju se sklopive).
Ovi tramvaji trebalo bi da nam služe bez ikakvih problema najmanje 30 godina.
(Telegraf.rs)