Ugao ove dve ulice u Beogradu je "poziv u smrt": Nema saobraćajnog znaka, a skreće se u kontrasmer

Vreme čitanja: oko 5 min.

Kako nam je objasnio Damir Okanović, pre nekoliko meseci na uglu Brankove i Pop Lukine ulice, vozač iz Zrenjanina skrenuo je desno i ušao direktno u jednosmernu ulicu

Poslednji primer vožnje u kontrasmeru završio se kobno. Na auto-putu "Miloš Veliki" vozač "fijata" Dejan Jevremov (51) izgubio je život nakon što se, kako je opisao suvozač, uključio u pogrešnu traku. Ipak, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže za Telegraf.rs da ovo nije jedina deonica na kojoj nedostaje saobraćajna signalizacija. Jedan takav primer, nalazi se u samom centru Beograda, a Okanović je bio očevidac potencijalne tragedije.

Naime, kako nam je objasnio, pre nekoliko meseci na uglu Brankove i Pop Lukine ulice, vozač iz Zrenjanina skrenuo je desno i ušao direktno u jednosmernu ulicu. Mnogi bi pomislili da je logično da takvo skretanje nije dozvoljeno, ipak, Okanović tvrdi da je glavni krivac za peh nedostatak saobraćajne signalizacije koja vozače upozorava da će ući u jednosmernu ulicu, te da skretanje nije dozvoljeno. Prolaskom kroz "ulivnu saobraćajnicu" iz Pop Lukine ka Brankovom mostu uverili smo se da nigde ne postoji takav saobraćajni znak. Jedina signalizacija za jednosmerno kretanje nalazi se nakon raskrsnice, a Okanović tvrdi da ni ona nije u potpunosti jasna, jer se na znaku nalaze dve trake, a u stvarnosti ih ima tri.

- Ovih dana vrlo je aktuelno pitanje da li je moguće da neko uđe u soprotan smer auto-puta slučajno. Mi se nalazimo na jednom mestu gde je,  s obzirom na stanje saobraćajne signalizacije, potpuno moguće da neko ko ne poznaje ovaj grad uđe u suprotan smer odnosno saobraćajnicu koja je jednosmerna a da pritom nema saznanje o tome. Nalazimo se u Brankovoj ulici, pre samog Brankovog mosta, tu je i saobraćajnica koja je nastavak Pop Lukine, ulivna saobraćajnica iz pravca Zelenog Venca. Vozila koja se kreću Brankovom ulicom u smeru ka Brankovom mostu nisu obaveštena da je zabranjeno da skrenu desno u ulivnu saobraćajnicu. Ne postoji saobraćajni znak obavezno kretanje pravo ili zabrana skretanja desno, niti na kraju postoji znak zabranjen saobraćaj u jednom smeru, a niti duž saobraćajnice postoji znak da se radi o jednosmernoj ulici. Ne samo što neko može iz neznanja da skrene desno, već neko može nasred te saobraćajnice uraditi polukružno i krenuti u zabranjenom smeru - pojašnjava naš sagovornik.

Okanović se nadovezuje i na komentare pojedinih građana, koji dobro poznaju put da je "logično" da je skretanje desno zabranjeno u ovom delu Beograda, te tvrdi da u vožnji ništa ne sme biti logično, jer je samo malo dovoljno da dođe do tragedije.

Pojašnjava da nemamo svi istu sposobnost snalaženja, iskustvo, ali ni znanje, pa tako saobraćajna signalizacija mora postojati i biti u potpunosti jasna svima, od najstarijih, do najmlađih.

- Mnogi će reći da nije logično ići desno, navešće 10 razloga zašto ne treba skrenuti. Ja napominjem, sve što nije zabranjeno u saobraćaju je dozvoljeno, a drugo, vozačku dozvolu možete da imate i bez osnovne škole. Na testovima za vožnju se ne radi test inteligencije, možete biti ispodprosečno inteligentni, zbog toga saobraćajna signalizacija mora biti vrlo jasno naznačena. Bitno je da shvatimo da u saobraćaju ne postupamo po logici, po razumu već onako kako nam upravljač saopštava putem saobraćajne signalizacije koliko god nama to bilo nelogično ili logično. Ono što je potrebno jeste staviti odgovarajuću saobraćajnu signalizaciju, te apelujem na Grad Beograd da ovu raskrsnicu snabde saobraćajnom signalizacijom i da ne dođe do situacije da neko uđe u pogrešan smer, kao što se to desilo pre nekoliko meseci, kada je vozač iz Zrenjanina iz nezananja skrenuo u jednosmernu ulicu, na svu sreću bez posledica - pojašnjava on.

On dodaje da se ovakav problem ne viđa samo u Beogradu, već na mnogim deonicama u Srbiji, te apeluje na putare da signalizaciju ne postavljaju za one koji napamet znaju kuda put vodi, već za nekog ko je prvi put došao u našu zemlju.

- Imamo dosta saobraćajnica u Srbiji koje nisu obeležene odgovarajuće. Često se putar vodi principom "svi mi znamo da je levo to mesto, da se ne skreće ovde desno...", to je nedopustivo. Ovi putevi se prave ne samo za nas koji smo ovde svaki dan, već i za nekog ko može prvi put doći u našu zemlju. Bilo je komentara apropo ove situacije da bi ovde samo Englez skrenuo desno, pa je l njima zabranjeno da voze kod nas? Dovoljno je samo jedan Englez da dođe u 10 godina, skrene i da nastane tragedija. Zato skrećem pažnju saobraćajnim inženjerima, projektantima puta, molim vas, putevi se projektuju ne samo za inžinjere, ljude sa prosečnom i natprosečnom inteligencijom, već i za ljude koji mogu zbog starosti, IQ-a, iskustva, koji ne poznaju puteve na tako dobrom nivou kao oni koji projektuju saobraćajnu signalizaciju - pojašnjava Okanović za naš portal.

I, kada bi na kraju došlo do tragedije zbog nepostojeće saobraćajne signalizacije, Okanović je izričit - vozač koji bi potencijalno skrenuo u jednosmernu ulicu, ne bi odgovarao.

- Ukoliko bi ovde neko vozilo greškom skrenulo desno u zabranjen smer i došlo do sudara postavlja se pitanje da li bi vozač koji je skrenuo u jednosmernu ulicu mogao da odgovara ako nije imao saznanje o tome da je u pitanju jednosmerna ulica. Svakako da ne. Odgovoran bi bio onaj ko je zadužen za održavanje puta i saobraćajnu signalizaciju - zaključuje naš sagovornik.

Kako bi trebalo da izgleda ugao Pop Lukine i Brankove ulice?

Video: Ugao ove dve ulice u Beogradu je poziv u smrt

Prema Okanovićevim rečima, na ovom delu puta potrebno je napraviti samo 3 izmene, koje kako kaže, nisu veliki posao.

Naime, na raskrnici u ulivnoj saobraćajnici u Pop Lukinoj znak za jednosmernu ulicu i prestanak biciklističke trake treba zameniti znakom za jednosmerno kretanje koji bi se odnosio na sve tri trake na kolovozu.

Drugo, pored postojećeg saobraćajnog znaka na samom ulasku iz Pop Lukine u Brankovu pred Brankov most, trebalo bi postaviti znak zabrana saobraćaja za vozila u jednom smeru okrenut ka Brankovoj ulici.

Treće, u blizini autobuskog stajališta trebalo bi postaviti saobraćajni znak zabrana skretanja desno.

Na taj način, tvrdi Okanović, sprečila bi se potencijalna saobraćajna nezgoda, ali i tragedija, a svaki vozač bio bi obavešten o tome da ulazi u kontrasmer.

(Telegraf.rs)