ĐILAS: Predložiću Dinkića za Nobelovu nagradu
- Ukoliko mi ministar objasni kako da sa 1,63 odsto nadoknadim povećanje cene goriva od 40 odsto predložiću ga za Nobela iz oblasti ekonomije - poručio gradonačelnik Beograda povodom tvrdnji Dinkića da je Beograd iskoristio priliku da "pod plaštom povećanja PDV-a" poveća cene prevoza
Gradonačelnik Beograda Dragan Ðilas tvrdi da je cena karte za prevoz u glavnom gradu podignuta zbog povećanja cene goriva, a ne zbog povećanja PDV-a. Đilas je oštro reagovao na tvrdnju ministra finansija i privede Mlađana Dinkića da je Beograd iskoristio priliku da "pod plaštom povećanja PDV-a" poveća cene prevoza za 20 odsto.
Đilas je objasnio da je cena prevoza podignuta 20 odsto ne zbog PDV-a, nego zato što je gorivo od poslednjeg povećanja cene prevoza skočilo sa 105 na 147 dinara i dodao da je povraćaj dela akcize od 2,5 dinara svega 1,63 odsto cene litra goriva.
- Ukoliko mi ministar Dinkić objasni kako da sa 1,63 odsto nadoknadim povećanje cene goriva od 40 odsto javno se obavezujem da ću ga predložiti za Nobelovu nagradu iz oblasti ekonomije - istakao je Ðilas.
On je napomenuo da je Beograd spreman da se u korist najsiromašnijih građana Srbije odrekne povratka akcize od 2,5 dinara po litru, ukoliko se republička vlada obaveže da će svim zaposlenim u državnim firmama i administraciji koji rade u Beogradu dok traje kriza plaćati redovnu mesečnu kartu, umesto što im taj novac daje na ruke.
- Naravno, to se neće desiti, jer je takav potez nepopularan. Ministar Dinkić obećao je da će dok traje kriza gledati kroz prste višku zaposlenih u republičkoj administraciji, ali zato sugeriše Beogradu da saseče svoje troškove u javnom prevozu, iako vrlo dobro zna da se to može uraditi samo ako se na ulicu kao tehnološki višak istera 2.000 radnika GSP "Beograd" - rekao je Ðilas.
SVI MORAJU DA PLAĆAJU KARTU
Međutim, gradnočelnik kaže da do otpuštanja neće doći i da će Grad, zajedno sa zaposlenima, nastaviti da unapređuje GSP "Beograd", da kupuje nova vozila, a u isto vreme da insistira da svako ko se vozi gradskim prevozom mora da ima plaćenu kartu.
- Kao što je i sam ministar Dinkić rekao, javni prevoz u Beogradu je stvar Beograda i beogradskih vlasti, pa ga pozivam da se u taj posao više ne meša. Nadam se da su rečenice poput one da bi se ukidanjem subvencija za gradski prevoz u Beogradu mogao napraviti auto-put između Šapca i Rume ipak daleka prošlost - poručio je Ðilas.
Beogradski gradonačelnik tvrdi da Beograd godišnje izdvaja 90 miliona evra za subvencije gradskog prevoza. Prema njegovim rečima, 45 miliona evra ide "samo na troškove goriva", a od druge polovine finansira se besplatna vožnja za 200.000 beogradskih učenika i još toliko građana koji koriste neki oblik regresirane mesečne karte.
- Da nije subvencija, karta za prevoz bila bi duplo skuplja - rekao je Ðilas.
DINKIĆ ODGOVARA: ĐILAS POVEĆANJEM CENA POKRIVA DUG GSP-A!
Ministar finansija i privrede Mlađan Dinkić tvrdi da je isključivi razlog za povećanje cene gradskog prevoza u Beogradu pokrivanje gubitaka koje ima Gradsko saobraćajno preduzeće “Beograd” i demantuje da su mere Vlade Srbije na bilo koji način uticale na to poskupljenje. Opširnije o ovome pročitajte ovde.
(M. S. / Tanjug)