Čak tri kružna toka povezaće Prokop sa auto-putem: Ovako će izgledati nova zamršena petlja kod Hitne pomoći
Preko kružnog toka sa severne strane auto-puta predviđa se i pristup budućoj zgradi Univerzitetske dečje klinike ("Tiršova 2")
Između dve najkomplikovanije beogradske petlje, Mostara i Autokomande, u budućnosti će se naći čitav niz kružnih tokova. To će biti rekonstruisana petlja kod Hitne pomoći, takozvana "Žaba" i povezivaće Prokop i auto-put.
Sledi izrada tehničke dokumentacije za izvođenje radova, a rok za podnošenje prijava za taj posao je 2. februar. Vrednost javne nabake koju je objavila Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda je procenjena na 25 miliona dinara.
Tri kružna toka činiće da se na relativno malom prostoru omogući uključenje i isključenje sa svih strana, a tek kada se taj pristup izgradi, železnička stanica Beograd centar biće povezana sa svim glavnim saobraćajnicama. Takođe, u planu je i izgradnja autobuske okretnice između Prokopa i auto-puta.
Postojeći put do Beograd centra, koji ga povezuje sa Bulevarom kneza Aleksandra Karađorđevića, a koji je nedavno dobio i ime Ulica Zorana Žunkvića, može se nazvati sporednim.
Glavni ili važniji pristup će, tako, biti sa strane auto-puta, čime će se ova lokacija učiniti mnogo povoljnijom.
"Iz pravca Novog Beograda postojeća izlivna traka auto-puta se zadržava, a na poziciji postojeće trokrake raskrsnce na koti auto-puta, planira se kružna raskrsnica, preko koje se saobraćaj uvodi u drugu planiranu kružnu raskrsnicu, kojom se obezbeđuje pristup kompleksu BIP-a, BUS terminalu, Ulici 93 i Prokopačkoj ulici.
Iz pravca Niša saobraćajni tokovi se usmeravaju preko trokrake raskrsnice u nivou auto-puta (izliv-uliv sa izlivne trake auto-puta koja se zadržava u postojećem stanju), levim skretanjem u denivelisani prolaz ispod auto-puta i dalje ka predmetnom području", navedeno je u tehničkoj konkursnoj dokumentaciji.
Preko kružnog toka sa severne strane auto-puta predviđa se i pristup budućoj zgradi Univerzitetske dečje klinike ("Tiršova 2").
Tehnička dokumentacija deli se na dve etape.
Prvu čini rekonstrukcija petlje "Žaba" sa tri kružna toka, autobuska okretnica i denivelisane rampe (Ulica 93 i deo Prokupačke) koje vode na donji stanični trg Beograd centra.
Druga etapa odnosi se nastavak Prokopačke ulice, do Gučevske, kao i Labsku ulicu od kružnog toka do Gučevske.
(Telegraf.rs)