Svi su bili oprezni i spori, ali jedan je pretrčavao ulicu: Obišli smo novi i najveći kružni tok u Obrenovcu

Kružni tok napravljen je na raskrsnici koja je bila kritična

Obrenovac je dobio još jedan kružni tok - na uglu ulica Kralja Petra i Kralja Aleksandra I. Ovo je najveći kružni tok u ovoj beogradskoj opštini, a Obrenovčani se na njega tek navikavaju.

Iako je veoma prostran, vozači ne moraju mnogo da razmišljaju, već samo da prate signalizaciju: jasno su obeleženi pešački prelazi, strelice, "trouglovi" i putokazi. Postoji i zaštitna ograda za pešake, kako ne bi prelazili na kolovoz.

Ipak, snimili smo i jednog pešaka koji je uspeo da pretrči van "zebre".

Naši reporteri primetili su da su vozači bili veoma oprezni i spori, a na kružnom toku oprobao se i jedan polaznik auto-škole.

Za sve one koji su zaboravili na pravila saobraćaja u kružnom toku, tu je podsećanje. Miloš Nikolić, šef saobraćajne policije PS Obrenovac objasnio je do detalja kako je potrebno postupiti u vožnji.

- Vozačima bih sugerisao da na novom kružnom toku obrate pažnju na horizontalnu i vertikalnu saobraćajnu signalizaciju, koja je odlično postavljena. Ovde iza mene imate saobraćajni znak "ustupanje prvenstva prolaza", što znači da sve pristupne saobraćajnice koje se ulivaju ka novom kružnom toku imaju postavljen ovaj saobraćajni znak "ustupanje prvenstva prolaza", koji znači da vozači koji pristupaju novom kružnom toku nemaju prvenstvo prolaza u odnosu na vozila koja se već nalaze u kružnom toku, što znači da moraju ustupiti prvenstvo prolaza svim vozilima koja se nalaze u kružnom toku i bezbedno se uključiti. Znači da tom prilikom vozači uključe svoj pokazivač pravca, da li je desna, da li je leva strana, da bi drugi vozači nedvosmisleno utvrdili na koju će stranu taj vozač ići. Ovaj kružni tok je umnogome doveo do bezbednog učešća u saobraćaju i pešaka i biciklista i svih ostalih učesnika - kazao je Nikolić.

On ističe da je ta raskrsnica bila kritična. Za 5 godina na njoj se dogodilo više od 300 saobraćajnih nezgoda.

- U njima je, nažalost, 5 lica izgubilo život, a preko 35 lica doživelo tešku telesnu povredu. Dobijanjem kružnog toka nadamo se da će se poboljšati bezbednost saobraćaja i da će svi učesnici u saobraćaju biti bezbedni. Takođe bih napomenuo da duž celog kružnog toka imamo postavljenu biciklističku i pešačku stazu, koja je, takođe, regulisana saobraćajnim znakom, gde se nedvosmisleno, svim učesnicima u saobraćaju daje obaveštenje da je desna strana tog trotoara za pešake, a leva biciklistička staza. Molio bih ovom prilikom sugrađane da se iksključivo usmere na vertikalnu i horizontalnu signalizaciju, da bi svi bili bezbedni - zaključio je Nikolić.

(Telegraf.rs)