Majka zvala Kliniku u Beogradu oko 200 puta da zakaže preglede za bolesno dete: Ovo je njihov odgovor
Njen sin ima epileptične napade
Majka bolesnog dečaka (7) iz Beograda za dva dana okrenula je više od 200 puta broj Klinike za neurologiju i psihijatriju za decu i omladinu, u pokušaju da sinu zakaže preglede.
Tokom tih 200 poziva, koji su svi zabeleženi u mobilnim telefonima sa kojih je zvala, slušalica je, priča nam, podignuta tek nekoliko puta. Jednom je prebačena na pogrešan lokal, a jednom je slušalica ostavljena sa strane čak 21 minut.
Njen sin inače ima epileptične napade.
- U ponedeljak smo bili na Klinici za neurologiju i psihijatriju za decu i omladinu i doktorka nam je rekla da zakažemo psihološki test i pregled kod neuropsihijatra. U međuvremenu, dok sam još bila u ordinaciji, ulazi žena koja inače radi taj psihološki test i doktorka je pita "je l možeš da mi zakažeš za ovo dete". A ona odgovara "ne, to radi kolega, zove se ponedeljkom, utorkom i četvrtkom, od jedan do dva" - prepričava majka za naš portal.
I pored toga, ona odlazi na šalter da vidi da li postoji mogućnost da zakaže pregled na licu mesta.
- Na šalteru mi kažu da ne može i da je procedura takva da može da se zakaže jedino telefonom. Ja im kažem da znam da se tako inače teško dobija veza, a oni mi još jednom odgovaraju "šta da vam kažemo, takva je procedura" - dodaje ova Beograđanka.
Već u ponedeljak je, kaže, krenula da zove tačno od 13 sati. Samo sa jednog broja uputila je 65 poziva, a potom je zvala i sa telefona svoje majke i sestre.
- Desilo se da su mi se javili nekoliko puta, pa me stavili na čekanje ili spustili slušalicu. Onda su mi jednom prebacili vezu na pogrešan lokal kod neke nove radnice koja nije znala da prebaci na ispravan, ali sam bar dobila lokal na koji treba da me prebace. Međutim, i dalje uzalud - žali se ona.
Sa Klinike odgovaraju da se pregledi, kako prvi, tako i kontrolni, zakazuju putem integrisanog zdravstvenog sistema Srbije (IZIS-a) od strane izabranog lekara ili pedijatra, kao i u svim drugim zdravstvenim ustanovama.
- Hitni pregledi se obavljaju bez zakazivanja 24h dnevno, 7 dana u nedelji, uz odgovarajući uput od strane nadležnog lekara ili službe hitne medicinske pomoći. Zakazivanje telefonskim putem je moguće za kontrolne neurološke i psihijatrijske preglede, svim radnim danima, od 12h-14h, preko centrale ili putem elektronske pošte. Kao što ste i sami mogli da se uverite, jer ste nas danas kontaktirali, i putem telefonskog poziva upućenog na centralu Klinike, redovno odgovaramo na upućene pozive, uz napomenu da signal slobodne linije pozivalac dobija i ukoliko je centrala zauzeta - navode na početku odgovora.
Kako dalje dodaju, kontrolni pregledi se mogu zakazati i direktnim obraćanjem na šalteru Klinike, uz odgovarajući uput i neohodnu dokumentaciju.
- Na osnovu gore navedenih načina zakazivanja, savetujemo da se majka maloletnog pacijenta obrati detetovom izabranom lekaru, koji će na odgovarajući način zakazati potreban pregled. Ukoliko je maloletni pacijent prethodno već pregledan u ovoj Klinici, potrebno je da roditelj uz odgovarajući uput, pozove nadležnog specijalistu telefonom ili kontaktira isto putem elektronske pošte dostupne na sajtu Klinike ili direktnim obraćanjem lekaru u prostorijama Klinike - objašnjavaju.
Na kraju napominju da su "procedure zakazivanja jasno definisane i da se sprovode u skladu sa postojećim obavezama lekara: vizitama, stručnim timovima, ambulantnim i konzilijarnim pregledima, radom sa hospitalizovanim pacijentima, predavanjima, seminarima i ostalim nastavno-naučnim obavezama, koje se svakodnevno sprovode u Klinici, kao ustanovi tercijarne zdravstvene zaštite i nastavnoj bazi Medicinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu.
(Telegraf.rs)