Čim stigne dojava o bombi aktivira se plan za vanredne situacije: Za nedelju dana 6 lažnih na letu za Moskvu
Iz Beograda za Moskvu trenutno lete dve kompanije – "Er Srbija" i "Turkiš erlajns"
Za manje od nedelju dana, na letu "Er Srbije" za Moskvu bilo je šest lažnih dojava o bombi. Predrag Đorđević iz Direktorata civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije kaže da su dojave stizale i kada je avion bio u letu, i dok je još bio na zemlji.
Procedure su, ističe, iste u oba slučaja.
- Bilo je situacija kada putnici nisu bili ukrcani u avion, što je lakše jer se brže završava pregled - objašnjava načelnik Odeljenja za obezbeđivanje u vazduhoplovstvu.
Dojavu može da primi bilo ko - od vazduhoplovnih subjekata, preko operatora aerodroma, do agenta koji pruža usluge.
- Postoji tačno definisana procedura, kontakt telefoni, na koje su oni obavezni da proslede takvu informaciju - rekao je Đorđević za RTS.
U zavisnosti od situacije, koju procenjuje operater vazduhoplova, odlučuje se da li će kapetanu leta, odnosno posadi, biti rečeno zbog čega se avion vraća.
- Obučeni procenjivači pretnje tu informaciju dostavljaju operativnom centru ili kontroli letenja, koja onda obaveštava vođu vazduhoplova - navodi Đorđević.
Zatim, kako objašnjava, kapetan leta putnicima kaže da iz operativnih razloga mora da se vrati na aerodrom poletanja, kako bi se uradile dodatne provere.
- Nije dozvoljeno da se prenose takve informacije, odnosno da se radi o bombi - ističe Đorđević.
Napominje da iz Beograda za Moskvu trenutno lete dve kompanije – "Er Srbija" i "Turkiš erlajns".
- Ovo je relativno neubičajeno da ovoliko dugo traju ove najave, od prošlog petka kada je bila prva najava bombi, već šesti put se dešava za 'Er Srbiju - kaže Đorđević.
To, naglašava, jeste krizna situacija.
- Postoji plan za vanredne situacije koji se odmah aktivira, čim se primi najava pretnje, bilo da se radi o najavi bombe, otmice vazduhoplova, onda se radi procena. Istog momenta se aktivira plan za vanredne situacije i onda se postupa po planu - objašnjava Đorđević.
U takvim situacija formira se i štab.
- U slučaju da nismo fizički tog momenta prisutni u lokalnom centru, možemo telefonski da obavljamo komunikaciju. Najbitnije je da se uradi dobra koordinacija svih službi i komunikacija između članova tima - ističe Đorđević.
Napominje da putnici treba da budu sigurni da je, kada specijalizovane službe urade kontradiverzioni pregled, avion bezbedan za let.
Prema njegovim rečima, u Srbiji se primenjuju standardi propisani međunarodnim konvencijama.
Mere koje se primenjuju na aerodromima u Srbiji su, ističe, iste i određene su na osnovu procene rizika, na odgovarajućem nivou.
- Ukoliko bude bilo potrebe, podići ćemo ih na viši nivo - kaže Đorđević i poručuje da u avio-saobraćaju ne postoji 100 odsto bezbednosti.
(Telegraf.rs)