Čim stigne dojava o bombi aktivira se plan za vanredne situacije: Za nedelju dana 6 lažnih na letu za Moskvu

Iz Beograda za Moskvu trenutno lete dve kompanije – "Er Srbija" i "Turkiš erlajns"

Foto: MUP

Za manje od nedelju dana, na letu "Er Srbije" za Moskvu bilo je šest lažnih dojava o bombi. Predrag Đorđević iz Direktorata civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije kaže da su dojave stizale i kada je avion bio u letu, i dok je još bio na zemlji.

Procedure su, ističe, iste u oba slučaja.

- Bilo je situacija kada putnici nisu bili ukrcani u avion, što je lakše jer se brže završava pregled - objašnjava načelnik Odeljenja za obezbeđivanje u vazduhoplovstvu.

Dojavu može da primi bilo ko - od vazduhoplovnih subjekata, preko operatora aerodroma, do agenta koji pruža usluge.

- Postoji tačno definisana procedura, kontakt telefoni, na koje su oni obavezni da proslede takvu informaciju - rekao je Đorđević za RTS.

U zavisnosti od situacije, koju procenjuje operater vazduhoplova, odlučuje se da li će kapetanu leta, odnosno posadi, biti rečeno zbog čega se avion vraća.

- Obučeni procenjivači pretnje tu informaciju dostavljaju operativnom centru ili kontroli letenja, koja onda obaveštava vođu vazduhoplova - navodi Đorđević.

Zatim, kako objašnjava, kapetan leta putnicima kaže da iz operativnih razloga mora da se vrati na aerodrom poletanja, kako bi se uradile dodatne provere.

- Nije dozvoljeno da se prenose takve informacije, odnosno da se radi o bombi -  ističe Đorđević.

Napominje da iz Beograda za Moskvu trenutno lete dve kompanije – "Er Srbija" i "Turkiš erlajns".

- Ovo je relativno neubičajeno da ovoliko dugo traju ove najave, od prošlog petka kada je bila prva najava bombi, već šesti put se dešava za 'Er Srbiju - kaže Đorđević.

To, naglašava, jeste krizna situacija.

- Postoji plan za vanredne situacije koji se odmah aktivira, čim se primi najava pretnje, bilo da se radi o najavi bombe, otmice vazduhoplova, onda se radi procena. Istog momenta se aktivira plan za vanredne situacije i onda se postupa po planu - objašnjava Đorđević.

Predrag Đorđević, Direktorat za civilno vazduhoplovstvo Printskrin: RTS

U takvim situacija formira se i štab.

- U slučaju da nismo fizički tog momenta prisutni u lokalnom centru, možemo telefonski da obavljamo komunikaciju. Najbitnije je da se uradi dobra koordinacija svih službi i komunikacija između članova tima - ističe Đorđević.

Napominje da putnici treba da budu sigurni da je, kada specijalizovane službe urade kontradiverzioni pregled, avion bezbedan za let.

Prema njegovim rečima, u Srbiji se primenjuju standardi propisani međunarodnim konvencijama.

Mere koje se primenjuju na aerodromima u Srbiji su, ističe, iste i određene su na osnovu procene rizika, na odgovarajućem nivou.

- Ukoliko bude bilo potrebe, podići ćemo ih na viši nivo - kaže Đorđević i poručuje da u avio-saobraćaju ne postoji 100 odsto bezbednosti.

Video: SAJ evakuiše avion u Surčinu: Putnici bezbedno napuštaju letelicu pred potragu za bombom

(Telegraf.rs)