Zašto je nemoguće dobiti taksi u Beogradu kad padnu kiša i sneg? 60 taksista preminulo do korone
Predsednik Udruženja taksista Srbije Aleksandar Bjelić kazao je da postoje dva zakonska načina na koji se određuje broj taksista u Beogradu
Kiša ili sneg taksija ni za lek. Čekanje na vožnju traje čitavu večnost. Koliko taksista ima prestonica? Da li imaju obavezne radne sate ili su na ulici samo kada im to odgovara? Kako se u jednoj metropoli planira javni prevoz? O tome pričaju prof.dr Milan Vujanić i Aleksandar Bjelić.
Predsednik Udruženja taksista Srbije Aleksandar Bjelić kazao je u „Uranku“ da se taksisti suočavaju sa brojnim problemima.
- Ljudi ne razumeju da u toku dana postoje vršni periodi kada je veliko opterećenje saobraćaja i kada dolazi do zagušenja žute trake. Nadalje, mi prevozimo veliki broj ljudi, i bolesnih ljudi. Više od 60 kolega preminulo je od korone, mnogo više se razbolelo. Ja sam dvaput imao upalu pluća i nisam radio tri meseca - kazao je Bjelić u „Uranku“ i dodao:
- Takođe, imamo i problem sa neodgovornim strankama koje čekamo i to najčešće na mestima na kojima ne može da se stoji pa plaćamo kazne. Zbog neodgovornih stranaka gubimo mnogo vožnji, jer ih čekamo. Svuda u svetu čeka se dugo taksi, nije to samo kod nas.
Bjelić je kazao i da cena taksija nije porasla devet godina.
- Taksi je postao socijalna kategorija, cene godinama nisu porasle - istakao je predsednik Udruženja taksista Srbije i dodao:
- Kada izmirite sve obaveze, plata taksiste je od 50.000 do 70.000 dinara. Više od 1.000 taksista kupilo je nova vozila u Beogradu.
Najveći problem sa nedostatkom taksija dešava se kada su vremenske prilike nepovoljne, a kada je taksi najpotrebniji. Na pitanje Jovane Joksimović zbog čega u nedelju, kada je padao sneg, nije mogao da se dobije taksi u Beogradu, Bjelić je kazao:
- Saobraćaj u nedelju nije funkcionisao. Čistile su se ulice prvog prioriteta, a drugog nisu, pa nam je trebalo mnogo više vremena da stignemo do stranaka – kazao je Bjelić na K1 i dodao:
- Ja sam lično u nedelju 11 sati bio u vozilu. Enormno je bio povećan broj poziva. Odgovorno tvdrim da taksija ima dovoljno. Istina jeste da je jedan broj kolega, njih deset odsto, u nedelju ostao kod kuće, nisu radili. Takva je situacija kada su vremenske nepogode, deo kolega ne radi.
Prof. dr Milan Vujanić: Jedino taksisti nemaju radno vreme i mogu da ne dođu na posao Profesor Saobraćajnog fakulteta dr Milan Vujanić kazao je da razume argumente taksista, ali da ima i kontraargumente.
- Jedino zanimanje koje je ograničeno brojem je zanimanje taksiste. Procenjeno je da ih u Beogradu može biti oko 4.000. Zašto se ne dozvoli veći broj ako postoji potreba i ako se građani žale da taksija nema dovoljno? Zašto postoje Yandex ili CarGo ako ima dovoljno taksija u Beogradu? Taksisti nemaju radno vreme, oni mogu da rade 24 sata, a mogu i da ne rade.
U svakoj drugoj firmi ako ne dođete na posao - dobićete otkaz. Ako neće da voze, zašto se onda bune zbog postojanja drugih prevoznika, kao što su CarGo ili Yandex? Profesor Vujanić kazao je da u Zakonu ne postoji nijedna stavka koja zabranjuje rad aplikacija kao što su Yandex i CarGo.
Ograničenje broja taksi vozača
Predsednik Udruženja taksista Srbije Aleksandar Bjelić kazao je da postoje dva zakonska načina na koji se određuje broj taksista u Beogradu.
- Jedan je popis stanovnika u Beogradu pa je određeno da na 400 stanovnika postoji jedno taksi vozilo. Drugi način je studija koju je zatražila Skupština grada Beograda - rekao je Bjelić u „Uranku“ i dodao:
- Broj taksista je popunjen ali postoji 500 osoba koje imaju dozvolu ali se ne bave taksijem i mi se protiv toga bunimo. Dozvoljen je privremeni prekid obavljanja delatnosti, ali mi tražimo da to bude moguće samo iz opravdanih zdravstvenih razloga.
(Telegraf.rs)