Kako nadoknaditi štetu ako je drvo palo na automobil: Građani već počeli da prijavljuju

U JKP "Zelenilo Beograd" pamte i godine, konkretno 2018. kada je bilo više palih stabala nego ove

Samo juče u Beogradu je palo više od 300 stabala, od kojih je priličan broj pao na parkirane automobile, a kako saznajemo u Javnom komunalnom preduzeću "Zelenilo Beograd", građani na čija su vozila pala, juče i danas već prijavljuju štetu.

Mirjana Obućinski iz "Zelenila Beograd" objasnila je za Telegraf.rs da oni nadoknađuju štetu ako se nezgoda dogodila na površinama koje su u sistemu njihovog održavanja, i objasnila nam proceduru.

Najpre nam je navela podatak da su od juče u 7 časova do jutros u 5 sati, ekipe "Zelenila Beograd" intervenisale na 205 lokacija, od kojih su 164 bile na javnim zelenim površinama.

- Ostale su van sistema našeg održavanja. Od ovih 164 lokacija, na 39 je pričinjena određena materijalna šteta, a na 41 lokaciji, koja je bila van programa našeg održavanja, šteta je bila na 13 lokacija. U ovom trenutku, odnosno jutros, prijavljeno je još 598 lokacija. Sve naše ekipe su na terenu sa svim raspoloživim kapacitetom, i rade na uklanjanju na tim lokacijama - navodi Obućinski.

Prema njenim rečima, ovo preduzeće nadoknađuje štetu koja je nastala na površinama koje su u sistemu održavanja "Zelenila Beograda", a potrebno je da je građani prijave ili na broj telefona ili putem imejl adrese.

- Ukoliko je stablo u našem sistemu održavanja, "Zelenilo Beograd" nadoknađuje štetu. Ono što nam je važno, sugrađani treba da, ili kontaktiraju "Zelenilo Beograd", odnosno našu dežurnu službu na broj 011-2650-683 ili putem imejla - dezurnasluzba@zelenilo.rs, gde mogu da nam daju informaciju o šteti i pošalju fotografiju te štete.

- Kolege će izaći na teren, napraviće zapisnik o pričinjenoj šteti, on se prosleđuje našoj komisiji za štete, a zatim obaveštava osiguravajuća kuća. Na taj način se završava potrebna dokumentacija, da bi se nadoknadila šteta u vrlo kratkom vremenskom roku. Isplaćuje se pun iznos štete - objašnjava Obućinski.

Dodaje da za štete nastale na privatnim ili drugim površinama koje nisu u programu njihovog održavanja, potrebno da građani vide čije su to površine i njima da se obrate.

Naša sagovornica kaže da pamte i godine, konkretno 2018. kada je bilo više palih stabala nego ove.

- Tada smo imali oko 1.500 prijavljenih. I, isto je bio u pitanju vlažan sneg. Ovo je izuzetno obilna količina padavina, vlažan sneg koji se zadržava na drveću a što stablo dodatno otežava. U ovom slučaju je otežavajuća okolnost što smo pre snega imali nekoliko kišnih dana, pa je raskvašeno tlo, stabla su već bila natopljena kišom, na njih je u kratkom vremenskom periodu pala velika količina snega, pa dolazi do ovakvih situacija - kaže Obućinski iz "Zelenila Beograd".

Video: Drvo na Novom Beogradu palo na vozila, jedna osoba lakše povređena

Tri puta više reklamacija građana zbog snega

Kontrolno-komandni centar JKP "Javno osvetljenje" Beograd primio je juče tri puta više reklamacija građana u odnosu na višegodišnji prosek, saopšteno je iz tog preduzeća.

Kako se navodi, za samo 24 sata palo je 15 potpornih stubova vazdušne mreže javnog osvetljenja, a zbog težine snežnog pokrivača na provodnicima ili usled direktnog udara krošnji drveća, prekinuto je desetak kablova. Na terenu je bilo 27 ekipa iz tri pogona, pripremljenih za rad u tri smene, te je, kažu, veći broj kvarova odmah otklonjen, dok je rešavanje manjeg broja u toku.

Na pojedinim lokalitetima otežan je pristup, pa otklanjanje kvarova zahteva dodatnu tehničku opremljenost ekipa.

Kako je saopšteno, situacija u distributivnom sistemu električne energije je uticala i na rad instalacije javnog osvetljenja, pa su i pojedini kvartovi periodično ostajali u mraku usled kvarova u elektro-distributivnoj mreži.

- Molimo građane da uvaže ograničenja koja nepovoljna meteorološka situacija nameće. Saniranje sistema javnog osvetljenja zahteva vreme, pa apelujemo na strpljenje -  navedeno je u saopštenju.

Video: Dva stabla pala istovremeno u Šumicama pod težinom snega

(Telegraf.rs)