BG voz ponovo će ići na 15 minuta: Preko mosta 100 na sat, ali tek kad se ispuni ovaj uslov
Prvi polazak iz Ovče za Batajnicu biće u 5.59 sati, nakon čega se polasci radnim danima nižu na 15 minuta
Sredinom decembra (verovatno u sredu, 15. 12.) očekuje se delimična normalizacija saobraćaja BG voza, ali red vožnje koji je predviđen za 2021/22 godinu biće primenjen tek kada se kompletno završe radovi na brzoj pruzi Beograd - Novi Sad.
Od 15. decembra (ili neki dan kasnije, s obzirom na to da su u toku radovi koji zahtevaju dodatnu redukciju) vozovi će saobraćati po rasporedu koji je važio do 5. novembra ove godine, odnosno na 30-60 minuta u špicevima na liniji 1 Ovča - Batajnica.
Kako su nam objasnili u Infrastrukturi železnica Srbije, to će biti privremena organizacija saobraćaja, a tek po završetku svih radova na novosadskoj pruzi i BG voz vraća svoju "staru slavu".
Tada će na liniji 1 polasci u špicevima ponovo biti na na 15 minuta i to nakon više od tri godine redukcije zbog obimnih radova na infrastrukturi. Od Batajnice do Ovče putovaće se 45 minuta.
- Novim Redom vožnje 2021/2022 koji stupa na snagu 12. 12. 2021. godine, na relaciji Batajnica-Ovča-Batajnica, u jutarnjem i popodnevnom špicu, planirana je organizacija saobraćaja vozova iz sistema BG:VOZ u taktnom sistemu na 15 minuta. Primena planirane organizacije saobraćaja biće odložena zbog infrastrukturnih radova na modernizaciji pruge Beograd Centar-Stara Pazova-Novi Sad, koji su u toku - kazali su nam u "Srbija vozu".
Dakle, novi red vožnje važće od 12. 12. 2021. godine, do 15. decembra potrajaće postojeća redukcija, a nakon toga vraća se redukovani red vožnje koji je važio do 5. novembra.
Kako će sistem izgledati kada se pusti u saobraćaj brza pruga
Od Beograd centra do Batajnice finalizuju se radovi na potpunoj obnovi dva koloseka, više nema pružnih prelaza, a putnici će od perona do perona moći samo kroz pothodnike i to na svim stanicama. Novina je uvođenje i dva nova stajališta - u Zemun Polju (Kamendin) i na Altini.
Vozovi će na deonici od Prokopa do Batajnice imati ograničenje od 100 do 120 kilometara na sat, ali RVR garniture, koje se koriste u sistemu BG voza, mogu da dostignu brzinu od oko 95 kilometara na sat. To znači da će BG voz ponovo biti najbrži prevoz u gradu, jer će se tom brinom kretati vozovi duž najopterećenijeg pravca koji ide paralelno sa auto-putem i mostom Gazela.
- Projektovane brzine vozova za dvokolosečnu prugu na relaciji Beograd Centar-Novi Beograd je 100 km/čas, a na relaciji Novi Beograd- Batajnica je 120 km/čas. Ove brzine neće biti odmah primenjene sa prelaskom na novi red vožnje jer se saobraćaj trenutno odvija po jednom koloseku zbog infrastrukturnih radova - dodaju u "Srbija vozu".
Prvi polazak iz Ovče za Batajnicu biće u 5.59 sati, nakon čega se polasci radnim danima nižu na 15 minuta. Izuzetak je period od 9 do 13 sati, kao i posle 17 sati, kada vozovi idu ređe - na 30 do 45 minuta. Poslednji polazak je u 21.59.
Prvi polazak iz Batajnice biće u 6 sati, a špic sa polascima na 15 minuta traje do 9. Potom vozovi idu na 30 ili 60 minuta, da bi popodnevni špic počeo u 14 sati i završio se u 17. Poslednji polazak za Ovču je u 21.52.
Druga važna linija je Ovča - Resnik, sa prvim polaskom u 5.52 i poslednjim u 21.52. Polasci su u intervalima od 30 do 60 minuta, a pojedini saobraćaju i do Lazarevca.
Prvi polazak iz Resnika ka Ovči je u 6 sati, a poslednji u 21.30.
Takođe, u sistemu ostaje i linija za Mladenovac.
Pojedini polasci na drugim liniama umesto iz Ovče obavljaće se i iz Zemuna, na primer Zemun - Lazarevac.
BG voz u Beogradu funkcioniše od 2010. godine, kada je nasledio stari sistem Beovoza, ali ovaj vide prevoza u Beogradu postoji još od kraja osamdesetih godina.
Ideja je bila da se, tada savremeni RCR jednodelni vozovi, iskoriste za gradsku železnicu, koja bi išla novim, ali tada još nedovršenim Beogradskim železničkim čvorom. Prokop je bio obična stanica, bez ploče, koja je kasnije pridodata, a Vukov spomenik otvoren je tek 1995. godine.
Sve to je ličilo na metro, ali je ipak bio voz - onaj koji je povezao tri kraja - Batajnicu, Resnik i Pančevo u vreme najveće krize, kada su garniture bile pune jer je GSP bio na ivici propasti. A onda, kada dođe nedelja, voz su punili oni koji su išli u šoping na buvljak - pančevački i novobeogradski.
Kasnije su linije produžene do Inđije, Mladenovca, Lajkova, ali putnika je bilo sve manje - vozovi su postali nepouzdani, a u njima je prestala da važi i markica za gradski prevoz. Obnova ovog vida prevoza 2010. godine podrazumevala je i određene infrastrukturne radove, a to je bio i prvi put da neka železnička linija ima takt od 15 minuta.
Nakon obnove pruge Beograd centar - Batajnica, takav takt je ponovo moguć, pa se očekuje da BG voz značajno olakša putovanje ne samo sa periferije u centar, već i kroz sam Beograd.
BG voz samo je deo šinskih sistema na koje će se gradski prevoz oslanjati u budućnosti - zajedno sa metroom i tramvajima. Plan razvoja gradske železnice podrazumeva uvođenje novih linija - do Aerodroma, odnosno Surčina i Obrenovca, kao i do Makiša preko Rakovice, a u planu je i izgradnja stanice Karaburma. Kada je Karaburma u pitanju, treba napomenuti da je ona već sada povezana tunelima koji vode ka Vukovom spomeniku.
(Telegraf.rs)