"Svako da se vozi onako kako želi": Zašto ne volimo gužve, a teško prihvatamo rešenja?
Uvođenje takse za ulazak u centar grada prihvata 24,28 posto ljudi, ali većina glasova otišla je opciji da ne treba ništa činiti
Oko 700 čitalaca glasalo je u našoj anketi o tome kako smanjiti saobraćajne gužve u gradu. Najveći broj glasova (29,02 posto) mišljenja je da nikakve restrikcije nisu potrebne, odnosno, da "svako ima prava da se vozi kako želi".
Od ostalih opcija, druga po broju glasova bila je uvođenje takse za ulazak u centar grada (24,28 posto).
Ovo bi, zapravo, bila jedna od najradikalnijih mera, u kojoj bi nas ulazak u centar grada automobilima dodatno koštao. To bi u vreme moderne tehnologije i kamera visoke rezolucije lako moglo da se izvede - ko plati taksu, njegova tablica je u sistemu. Ili, pak, neka vrsta vinjete, QR koda, mobilne aplikacije...
Verovatno je da bi se zbog ove mere bunili mnogi vozači, ali oni koji bi bili spremni da taksu plate, zauzvrat bi dobili slobodne ulice, bez mnogo gužvi i dugog čekanja na semaforima. Autobusi bi brzo prolazili kroz grad, a hitne službe ne bi imale problem da lako dođu do zacrtane adrese.
Odahnuli bi i pešaci i biciklisti, koji bi lakše prelazili ulice i dobili više prostora, ukoliko bi se kolovoz na nekim potezima suzio.
Naravno, efekat ove mere zavisio bi direktno od cene takse.
Treća po broju glasova (17,10 %) bila je opcija "Sve podjednako" - dakle: Skuplji parking, taksa za ulazak u centar, žute trake i nezavisni tramvaj, biciklističke trake, manje linija gradskog prevoza.
Inače, za skuplji parking kao najbolju opciju za smanjenje gužvi glasalo je 7,76 posto čitalaca.
Tek 4,17 posto smatra da su nam potrebne biciklističke trake, a najmanji broj glasao je za smanjenje broja linija gradskog prevoza (3,73 %).
Biciklisti su svakako značajni, ali ne i dovoljni za smanjenje gužvi, a manji broj direktnih linija gradskog prevoza učinio bi ovaj sistem efikasnim, odnosno, autobusi, trolejbusi i tramvaji kraće bi se čekali, a stvarale bi se i manje gužve na raskrsnicama u slučaju kada su instalirani semafori koji gradskom prevozu daju prednost.
Bicikli kao rešenje
- Početi voziti bajseve, pre svega da se uradi nešto po pitanju vazduha u Beogradu koji je katastrofalan. Problem je što mi nemamo tu naviku da vozimo bajs i svi idemo kolima na posao. Kako će jedna naša prosečna devojka da sedne na bajs u štiklama, isfenirana sa dugim noktima i vozi 5-10 km do posla - glasi jedan od komentara.
Jednosmerne ulice
Jedan predlog, koji nismo naveli u anketi, odnosi se na jednosmerne ulice.
- Beograd nikada nije osmišljen da ima mnogo vozila, ulice bi trebalo da budu jednosmerne, a samim tim i saobraćaj ubrzan.
Skuplji parking
- Sem Beograda nigde više žute trake nisu u funkciji. Parking treba uvesti za prvu zonu kao u Italiji 3 evra sat, a 5 evra garaža. Na preko 4 sata popust, dnevna karta 25 evra - jedan je od komentara.
Kružni tokovi umesto semafora
- Ceo svet prelazi na kružne tokove, samo se kod nas uporno forsiraju semafori koji usporavaju život namerno.
Bolji prevoz
- Kada javni prevoz bude bolji, nikom neće pasti na pamet da ide u centar kolima... Pogledajte kako je Beč to rešio... Javni prevoz odličan, parking u centru skup.
(Telegraf.rs)