Veliki problem taksista biće uskoro rešen: Toaleti, čekaonice i kiosci na stanicama
Objekat sa pratećim sadržajem postavio bi se na osnovu odobrenja, a nakon postupka javne nabavke
Jedan od gorućih problema taksista, potpuna neopremljenost stajališta infrastrukturom, konačno će biti rešen.
Gradski odbornici usvojili su na današnjoj sednici Odluku o izmenama i dopunama odluke o postavljanju privremenih objekata na teritoriji grada Beograda.
Sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević rekao je obrazlažući ovu odluku da u Beogradu trenutno ima 149 taksi stajališta sa 1.416 taksi stajališnih mesta, dok taksi prevoz obavlja 6.163 vozača.
Kako bi se omogućio nesmetan rad taksi vozača izmenom i dopunom ove odluke predloženo je da se na frekventnim taksi stajalištima ili u njihovoj neposrednoj blizini mogu postavljati manji montažni objekti privremenog karaktera, objekti sa pratećim sadržajem koji bi podrazumevali toalet, čekaonicu i kiosk sa komercijalnim sadržajem, kako za potrebe taksi prevoznika, tako i za ostale građane.
Objekat sa pratećim sadržajem postavio bi se na osnovu odobrenja, a nakon postupka javne nabavke ili na osnovu zakona kojim se uređuje javnoprivatno partnerstvo i koncesija. Na ovaj način bi se omogućilo, da najfrekventnija taksi stajališta uredimo kako bi bila funkcionalnija, a čime bi se pružio veći komfor građanima.
Inače, sistem taksi prevoza u Beogradu u narednom periodu trebalo bi da bude promenjen. Studija planiranje i projektovanje sistema taksi prevoza putnika u Beogradu za period od 2020. do 2024. godine predstavljena je početkom januara udruženjima na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu.
Profesor Slaven Tica objasnio je da u taksi sistemu postoje brojni problemi sa kojima grad mora da se suoči, a da će Saobraćajni fakultet pomoći i u realizaciji studije, zajedno sa udruženjima. Tica je istakao da je je cilj da se korisnicima obezbedi kvalitetniji prevoz, takav da već na prvi poziv možete da dođete do slobodnog vozila.
Dakle, upravljanje vozilima iz jednog dispečerskog centra pružilo bi gradu kontrolu nad celim sistemom, a putnicima efikasnije dobijanje slobodnog vozila.
Ipak, postoje i drugi problemi u taksi prevozu - od broja taksista, preko unifikacije voznog parka, do rasporeda taksi stajališta.
Studija je podrazumevala i detaljnu petnaestomesečnu analizu i anketiranje vozača i putnika i tako prikazala sliku prestoničkog taksija.
Tako, kada naručite vožnju, najveća verovatnoća je da će po vas doći vozilo citroen ili fiat, jer prvo koristi preko 13 posto, a drugo preko 12 posto taksista. Inače, na ulicama su vozila 41 različite marke proizvođača.
To vozilo najčešće će biti staro preko 10 godina. Gotovo 52 posto vozila starosti je između 11 i 15 godina. Ima i onih starijih od dve decenije, dok je od 2016. do 2019. godine nabavljeno samo oko 1,8 posto vozila.
Najveća verovatnoća je da za volanom zateknete muškarca u starosnoj dobi od 51 do 60 godina (37 posto vozača je u ovoj grupi), a otprilike svaki četvrti taksista ima između 61 i 70 godina.
(Telegraf.rs)