Jedna linija gradskog prevoza po gužvi je pretekla i "pedeseticu", a tramvaji su poluprazni
Brojanje putnika rađeno je 1, 2. i 3. septembra
Brojanje putnika na linijama gradskog prevoza, koje je sprovedeno u prva tri septembarska dana, pokazalo je da ne najopterećenija autobusla linija 37.
Ova linija postala je popularnija tako i od čuvene "pedesetice", a trasa je popularna jer povezuje Dorćol, Trg republike, Čukaricu i Rakovicu. Praktično, ona je jedina veza Trga republike i Banovog brda, Ceraka i Rakovice (Kneževac), a prolazi i kroz opterećenu Ulicu kneza Miloša.
Autobusi na drugim linijama puniji su u centru grada, a prazniji su u Zemunu i na Novom Beogradu.
Na pojedinim polascima na ovim linijama zabeležena je popunjenost 70 do 80 posto. Ostale linije su rasterećenije. Treba imati u vidu da je kapacitet zglobnog autobusa oko 150 putnika, pa bi popunjenost od 100 posto značila, zapravo, pravu gužvu.
- Najviše je zastupljena popunjenost od 50 do 60 odsto i to u 50 odsto vozila, zatim popunjenost od 30 do 50 odsto u 30 odsto vozila, popunjenost od 10 do 20 odsto je zabeležena u 16 odsto vozila, a veća popunjenost, od 70 do 80 odsto, zabeležena je u samo četiri odsto od ukupno pregledanih vozila.
Ipak, kako su za "Telegraf" objasnili u Sekretarijatu za javni prevoz, pojedine linije na Novom Beogradu i u Zemunu imaju manju popunjenost od 50 posto i to u špicu.
- Na osnovu podataka od 1. i 2. septembra, linija na kojoj je zabeležena najviša popunjenost je linija broj 37, koja je na polascima u periodu od 6.30 do 7.30, kao i od 15.45 do 16.15, bila najopterećenija sa oko 80% popunjenosti kapaciteta. U ostalom periodu snimanja nije zabeležena veća popunjenost od 50% ni na jednoj liniji, a taj procenat znatno opada nakon 08:30 časova kada je na većini linija popunjenost oko 15-20%.
- Autobuske linije su nešto manje popunjene na Novom Beogradu i Zemunu i to oko 30-40%, na linijama koje saobraćaju bliže centru grada popunjenost je u proseku oko 50-60%.
Na osnovu ove analize, ali i onoga što putnici osećaju "na sopstvenoj koži", putovanje je, posebno od početka epidemije korona virusa postalo komotnije. To znači da nema mučnih gužvi, da se u autobusima čak retko i stoji, a najkonfornija vožnja je - tramvajima.
Tako se na Novom Beogradu, gde trenutno radi čak 5 tramvajskih linija (7, 9, 11, 12 i 13) beleži popunjenost od oko 30 posto, a toliko je zabeleženo i na Banovom brdu.
Opterećeniji krak je ka Voždovcu (9, 10 i 14 od Slavije do Banjice). Najviše ljudi vozi se tramvajima upravo tamo gde nema autobuskih alternativa - na Bulevaru kralja Aleksandra, gde je od Vuka do Ustaničke voze samo 5, 6, 7 i 14, a zabeležena popunjenost u špicu je od 50 do 60 posto.
- Trolejbuske linije takođe nisu previše opterećene, u proseku oko 40%, jedino se izdvaja trolejbuska linija broj 29 sa nešto više putnika i tu je popunjenost oko 60% - dodaju u Sekretarijatu.
Snimanje je obavljeno u špicevima (tzv. vršnim periodima) ujutru od 6.00 do 9.00 časova i popodne od 15.00 do 18.00 časova, na 15 lokacija u gradu čime je obuhvaćeno 118 gradskih i 37 prigradskih linija, što je ukupno 155 linija JLPP-a (javnog linijskog prevoza putnika).
Rađena je i detaljna analiza dobijenih podataka sa terena i analiza podataka dobijenih sa uređaja za automatsko brojanje putnika, koji se nalaze iznad vrata i detektuju prolaz putnika.
(Telegraf.rs)