Kako je izgledalo kontrolisanje putnika uz obezbeđenje prošle nedelje: Pridružila im se i komunalna

U Sekretarijatu za javni prevoz su nam potvrdili da privatno obezbeđenje nije predviđeno ugovorom sa privatnim partnerom, ali to, po mišljenju gradskog pravobranilaštva, nije u suprotnosti sa ugovorom

Foto: Nikola Tomić

I zvanično je uz kontrolore karata u prevozu, u autobus ušlo i privatno obezbeđenje. Ukupno 12 ljudi kontrolisalo je karte prošle sedmice na liniji 560 u Lipovici, jer se kontrolorima i obezbeđenju pridružila i komunalna milicija. Nikome nije bilo prijatno. Mora li to tako i kako druge metropole rešavaju problem naplate karata u prevozu?

Sada 12, u narednom periodu 30 osoba privatnog obezbeđenja u vozilima gradskog prevoza, javlja RTS. Angažovala ih je privatna firma "Kent kart", koja naplaćuje karte i kontroliše naplatu u vozilima javnog prevoza. Imaju zadatak da u autobusu obezbeđuju kontrolore.

Prvenstveno im je zadatak da spreče incidente, jer smo imali 50 napada od početka godine, 12 kontrolora je bilo teže povređeno - kaže Veljko Vlahović, direktor Kent karta.

I u firmi za privatno obezbeđenje su nam potvrdili da su, u skladu sa ugovorom, u vozilima kako bi se izbegli sukobi. Dodaju, tako se povećava i bezbednost putnika.

U Sekretarijatu za javni prevoz su nam potvrdili da privatno obezbeđenje nije predviđeno ugovorom sa privatnim partnerom, ali to, po mišljenju gradskog pravobranilaštva, nije u suprotnosti sa ugovorom.

Privatno obezbeđenje, prema rečima nadležnih, ne može da kontroliše karte i traži dokumenta.

- Privatni partner je odgovoran za postupke privatnog obezbeđenja, mi pratimo situaciju, i ako dođe do zloupotrebe svakako ćemo intervenisati -  navodi Jovica Vasiljević gradski sekretar za javni prevoz.

Zakon o privatnom obezbeđenju reguliše i ovlašćenja. Privatno obezbeđenje u vozilima gradskog prevoza je fizička zaštita i, kako su nam potvrdili, može da legitimiše samo onu osobu koja fizički napadne kontrolora.

- Zakon kaže da kada vrši obezbeđenje lica, provera identiteta može se primeniti samo u slučajevima kada je ugrožena bezbednost tog lica koje obezbeđuje -  ukazuje Nataša Ignjatović, načelnik Odeljenja za poslove privatnog obezbeđenja i detektivsku delatnost.

U Italiji i Nemačkoj nema privatnog obezbeđenja uz kontrolore. U obe zemlje, kako su nam rekli, ima švercovanja, ali su kontrole rigoroznije.

U Italiji uhvaćeni u švercovanju mirno izlaze iz vozila i daju podatke, kaže naša dopisnica Marinela Ražnatović. Prema rečima dopisnika RTS-a iz Nemačke Nenada Radičevića, kazne u toj zemlji su velike, 60 evra.

U firmi "Kent kart" kažu da nemaju precizne informacije o procentu naplate karata, ali procenjuju da u Beogradu od oko 300.000 zaposlenih koji koriste gradski prevoz, njih do 115.000 kupuje mesečnu kartu.

(Telegraf.rs)