Skoro 1.000 Beograđana Komunalna milicija kaznila jer ne nose maske: Šta sve mogu i kolike su kazne?
* Postoji niz propisa i zakona, a gotovo svi su doneti ili izmenjeni u vreme pandemije korona virusa * Tokom prošle i tekuće godine 1.946 postupanja zbog nepoštovanja epidemioloških mera *
Komunalna milicija jedan je od stubova odbrane protiv korona virusa, bar kada je reč o nadzoru i represalijama koje moraju da se primenjuju kako bi se poštovale mere i sprečilo širenje korona virusa.
Na ovoj službi je, pre svega, da kontroliše radno vreme ugostiteljskih objekata, sprečava nedozvoljena javna okupljanja, ali i kontroliše lične mere zaštite - poput obaveze nošenja maski u zatvorenom prostoru.
Ona je imala tokom prošle i tekuće godine 1.946 intervencija, tačnije postupanja, zbog nepoštovanja epidemioloških mera.
- Bilo je 807 postupanja po prijavi i 1.139 samostalnih postupanja, kojom prilikom je izdato 49 prekršajnih naloga pravnim licima, 64 prekršajnih naloga odgovornim licima u pravnom licu i 981 prekršajni nalog fizičkim licima. Takođe, komunalni milicionari su u navedenom periodu, izdali ukupno 986 prekršajnih naloga zbog nepoštovanja mera lične zaštite, odnosno zbog nenošenja zaštitnih maski - objašnjavaju u Sekretarijatu za poslove komunalne milicije za Telegraf.
Postoji niz propisa i zakona, a gotovo svi su doneti ili izmenjeni u vreme pandemije korona virusa.
- Zakonom o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti ("Sl. glasnik RS", br. 15/2016, 68/2020 i 136/2020) i Uredbom o merama za sprečavanje i suzbijanje zarazne bolesti covid-19 ("Sl. glasnik RS", br. 151/2020, 152/2020, 153/2020, 156/2020, 158/2020, 1/2021, 17/2021, 19/2021 i 22/2021), uređuju se zaštita stanovništva od zaraznih bolesti i posebna zdravstvena pitanja, određuju se zarazne bolesti koje ugrožavaju zdravlje stanovništva Republike Srbije i čije sprečavanje i suzbijanje je od opšteg interesa za Republiku Srbiju, sprovođenje epidemiološkog nadzora i mera, kao i kojim se određuju odgovarajuće mere za sprečavanje i suzbijanje zarazne bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2, kao i uslovi, način sprovođenja, izvršioci i sredstva za sprovođenje tih mera, pa i visina novčane kazne za nepoštovanje propisanih mera - objašnjavaju nam iz gradskog Sekretarijata za poslove komunalne milicije.
Najznačajnija promena koja je Komunalnoj miliciji dala veća ovlašćenja bila je Izmena i dopuna Zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti u roku prošle godine.
Tom prilikom u Zakon je uvršćen novi član 46a. u kojem, između ostalog piše i da kontrolu sprovođenja mera lične zaštite vrši sanitarna inspekcija, a u slučaju epidemije zaraznih bolesti od većeg epidemiološkog značaja širih razmera, pored sanitarne inspekcije, kontrolu sprovođenja mera lične zaštite vrše i komunalna inspekcija i komunalna milicija, u skladu sa ovim zakonom, kao poverene poslove.
Izmenjen je i član 17, koji se tiče inspekcijskog nadzora, a u kom stoji da "Inspekcijski nadzor nad primenom mera iz člana 46a ovog zakona, pored organa iz stava 1. ovog člana, u slučaju proglašenja epidemije od većeg epidemiološkog značaja širih razmera, kao povereni posao vrši i jedinica lokalne samouprave preko komunalne inspekcije, a u jedinicama lokalne samouprave u kojima je obrazovana služba komunalne milicije, kontrolu nad primenom mera iz člana 46a ovog zakona vrši i preko komunalne milicije"
U vršenju kontrole nad primenom mera iz člana 46a ovog zakona, komunalni milicioner, pored ovlašćenja propisanih zakonom kojim se uređuje rad komunalne milicije, može:
1) da izda prekršajni nalog;
2) da podnese prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo, odnosno zahtev nadležnom organu za pokretanje prekršajnog postupka u skladu sa zakonom;
3) da obavesti drugi organ o razlozima za preduzimanje mera za koje je taj organ nadležan.
Jedinica lokalne samouprave u slučaju iz stava 3. ovog člana dužna je da obezbedi primenu plana zajedničkog nadzora komunalne inspekcije i komunalne milicije.
Kada postoje razlozi hitnosti zbog neposrednog ugrožavanja života i zdravlja ljudi, odnosno u slučajevima nepoštovanja propisanih mera u vreme trajanja epidemije od većeg epidemiološkog značaja širih razmera, u pogledu okupljanja ljudi suprotno propisima, inspekcijski organi iz ovog člana, kao i komunalni milicioner, mogu usmeno u skladu sa zakonom da narede mere i radnje od kojih neposredno zavisi uspešno obavljanje poslova utvrđenih, odnosno poverenih ovim zakonom, a naročito:
1) da nalože da se isprazni objekat, odnosno prostor u kome je došlo do kršenja propisanih mera;
2) da zabrane obavljanje delatnosti u objektu, odnosno prostoru u kome je došlo do kršenja mere dok nadležni organ ne preduzme propisane mere, a najduže na 72 sata.”.
Kazne su određene članom 85a koji glasi:
Novčanom kaznom u iznosu od 300.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako ne preduzme radnje i aktivnosti radi primene mera lične zaštite od infekcije, kao i ako ne odredi lice odgovorno za neposrednu primenu tih mera (član 46a stav 2).
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 150.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 50.000 dinara.
Novčanom kaznom u iznosu od 30.000 dinara kazniće se za prekršaj lice odgovorno za primenu mera lične zaštite od infekcije, ako ne obezbedi neposrednu primenu tih mera (član 46a stav 2).
Novčanom kaznom u iznosu od 5.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice ako se ne pridržava mera lične zaštite od infekcije usmerenih na zaštitu sopstvenog i tuđeg zdravlja i života, u vreme proglašene epidemije (član 46a stav 3).
(Telegraf.rs)