"Antibiotik" tramvaji: Kada ste poslednji put videli linije 6, 11 ili 14?

Kako na većini pravaca ide po nekoliko linija, ljudi uglavnom biraju presedačke tačke gde mogu da "hvataju" tramvaj "koji im naiđe"

Foto: Mateja Beljan

Od prošle nedelje na Dorćol je ponovo moguće voziti se tramvajima - i to veoma komotno, jer umesto jedne autobuske linije 5A sada voze linije: 2, 5 i 10, a na ove druge dve u špicu saobraćaju i dupli tramvaji. Osim spomenutih, do Dorćola vozi i linija 11.

Ipak, tramvaji u Beogradu važe za specifičan vid prevoza - malo nepouzdanijeg od autobuskog, ali i sa više linija koje imaju "antibiotik" red vožnje, gde je mnogo manje polazaka nego što je to uobičajeno za gradske autobuse.

Kako na većini pravaca ide po nekoliko linija, ljudi uglavnom biraju presedačke tačke gde mogu da "hvataju" tramvaj "koji im naiđe".

Ali, ostavlja se pitanje da li su nam potrebne direktne linije koje idu retko ili manji broj linija koje su pouzdane, poput linija 7 i 9, koje su i stub tramvajskog sistema.

Linija 14

Krajnje neobična trasa linija koja spaja dva susedna kraja grada preko centra grada. Nezamislivo je da će neko njome ići baš od početne do krajnje stanice, jer od Ustaničke do Voždovca mnogo brže možete doći autobusom 50. Ipak, ova linija predstavlja izvesno pojačanje ostalim linijama i na Bulevaru i u Vojvode Stepe.

Takođe, to je jedina tramvajska linija koja ide do Cvetkove pijace i Ustaničke preko Slavije.

Ali, ako baš poželite da čekate četrnaestu, spremite se za potencijalno dugo bivstvovanje na stanici. Ova linija ima između tri i četiri polaska u satu, što znači da tramvaji polaze na nešto manje od 20 minuta. U slučaju gužve u saobraćaju ili kvara to čekanje lako može i da se duplira. A dok vi dočekate četrnaestu, proći će mnogo i sedmica i devetki.

Linija 6

Ova linija veoma je zgodna za sve koji putuju ka Cvetkovoj pijaci i Ustaničkoj, jer polazi iz centra grada, sa Tašmajdana i alternativa je linijama 5, 7 i 14. Dakle, možete ga sačekati na početnoj stanici i lakše doputovati do odredišta.

Ali, "penzionerski", ukoliko baš imate vremena. Tramvaji u špicevima idu u intervalima od preko 20 minuta, pa sve do pola sata. A za to vreme i pešice možete preći više od pola puta.

Linija 11

Ova linija koja je posle određenog vremena pauze vraćena na ulice, a potom je promenila trasu. Zvanično, ona spaja Blok 45 i Kalemegdan Donji grad, preko Mosta na Adi i Sajma, ali privremeno ide preko Starog savskog mosta i Ušća.

Međutim, malo je u njoj putnika koji nisu "slučajni", odnsono, kojima ovaj tramvaj nije naišao dok su čekali dvojku ka Dorćolu ili pak sedmicu i devetku ka Bloku 45. Što duže nema tramvaja sa drugih linija, jedanaestica je punija.

Međutim, problem sa ovom linijom je što ide veoma retko, duga je, a na Pristaništu često mora da zastane jer je blokira dvojka, kojoj je to početna stanica. Oslanjati se na tramvaj 11, odnosno čekati ga ciljano, nije zgodno jer u teoriji (po redu vožnje) to može biti 23 minuta, koliki je interval između polazaka.

Međutim, u slučaju zastoja ili kvara, čekanje jedanaestice može biti uzaludno.

Ostale linije

Što se tiče drugih tramvajskih linija, situacija je nešto bolja. Ipak, desetka van špica ide na svakih 15-16 minuta, što se ne može smatrati čestim polascima.

Slična situacija je i sa linijom 12 vikendom, koja tada ide na svakih 18 minuta. Pored velikog broja autobusa na Banovom brdu, linija 12 ostala je "skrajnuta".

Treba napomenuti i da je trenutno, zbog radova, trasa dvanaestice komplikovana - saobraća od Banovog brda preko Novog Beograda do odredišta Omladinski stadion, što znači da prelazi i Most na Adi i Stari tramvajski most.

Video: Pa vi izletite onda: Koliko je vremena potrebno tramvaju da stane po lošem vremenu

(Telegraf.rs)