Stručnjaci potvrdili: Bus Plus tehnološki napredan sistem

"Bus plus" nije samo sistem naplate, već podrazumeva i sistem monitoringa i kontrole rada svih prevoznika, kao i sistem informisanja korisnika

Foto: Telegraf.rs

Saobraćajni fakultet izradio je studiju za projekat unapređenja sistema naplate karata i upravljanja vozilima javnog prevoza, a odluka grada zbog epidemije korona virusa je da se "Bus plus" sistem u vozilima gradskog prevoza koristi do kraja ove godine, kada bi trebalo sistem dodatno modernizovati u skladu sa razvojem tehnologije.

Ugovor Grada i "Bus plusa" istekao je u septembru, kada je produžen do 31. decembra, a kako bi trebalo da izgleda novi sistem naplate karata i upravljanja vozilima od početka sledeće godine, odnosno šta su dobre, a šta loše strane "Bus plus" sistema otkrila je studija koju je je uradio tim sa Katedre za drumski i gradski transport putnika, na čelu sa profesorom dr Slavenom Ticom.

Tica kaže da je izvršena dubinska analiza celine postojećeg, veoma složenog, sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu u Beogradu, po ključnim elementima strukture i funkcionisanja, piše danas Blic, prenosi Tanjug.

Prema njegovim rečima, analiza funkcionisanja sistema u prethodnih osam godina rada ukazuje na visok nivo pouzdanosti instalirane opreme, hardvera i softvera, čime je obezbeđen osnovni preduslov za stabilnost i efikasno funkcionisanje sistema.

Tica je naveo da je sistem doprineo povećanju efikasnosti rada celine sistema, ali i kvaliteta transportne usluge, jer, dodaje, "Bus plus" nije samo sistem naplate, već podrazumeva i sistem monitoringa i kontrole rada svih prevoznika, kao i sistem informisanja korisnika.

On je naveo da je studija utvrdila više pozitivnih karakteristika "Bus plusa" u pogledu funkcionalnosti, tehničke i tehnološke savremenosti i fleksibilnosti za promene u tarifnoj politici, dok je sistem omogućio širok spektar opcija za plaćanje, pa je pored smart kartica, uvedena i naplata mobilnim telefonom i bankarskim platnim karticama.

Takođe, dodaje, Grad i privatni partner razvili su veoma dobar i sofisticiran sistem koji je u tehničko-tenološkom smislu jedan od najrazvijenijih u Evropi, uz veoma razgranatu prodajnu mrežu i mogućnost plaćanja preko interneta, kao i integrisanost svih podsistema javnog prevoza.

Tica je dodao da je analiza ukazala i na neke slabosti sistema, pre svega u delu koji se odnosi na upravljanje vozilima javnog prevoza.

To je, naveo je, znatnim delom zbog toga što brojne mogućnosti koje pruža sistem nisu dovoljno iskorišćene, ali i istakao da većina slabosti nije direktno vezana za sistem upravljanja vozilima i naplate karata, već za opšte stanje u celini sistema javnog prevoza, pre svega vezano za nedostatke u tarifnoj politici.

- Ipak, glavna slabost ''Bus plus'' sistema je konstantan animozitet na relaciji grad-sistem-putnik-mediji - kaže Tica.

On je rekao da je u javnosti stvorena slika da je novi i savremen sistem naplate karata i upravljanja nastao kao posledica aktivnosti koje nisu dovoljno transparente, što je za posledicu imalo stvaranje negativne prezentacije važnosti sitema i negativne kampanje, što je direktno uticalo na motivaciju korisnika da kupuju karte, pa i na prihod sistema.

Zato, prema studiji, novi sistem mora imati iste ili bolje karakteristike od "Bus plusa", a to, kaže Tica, znači da treba zadržati sve pozitivne karakteristike, a ključna unapređenja moraju biti usmerena na sistem efikasnije kontrole i razvoj sistema u skladu sa razvojem IT, kako bi se građanima olakšalo korišćenje usluge i optimizovao proces funkcionisanja sistema javnog prevoza.

Video: Zaposleni u Beogradu čekaju u redovima za personalizovane BusPlus kartice

(Telegraf.rs)