Sedate u narandžasti "tristać", taksisti naručujete vožnju, a na krovu piše GSP: Tako je bilo 70-ih
Taksi služba GSP-a je radila sve do ranih osamdesetih
GSP može da se pohvali svojom istorijom tramvaja, autobusa, trolejbusa, minibusa, ali i taksija! Sedamdesetih godina bilo je sasvim normalno videti GSP taksi na ulicama grada.
Novi "tristaći" (Zastava 1300) stigli su iz fabrike u Kragujevcu ofarbani u narandžasto, namenjeni za taksi službu Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd", stoje parkirani u garaži ove službe na uglu ulica 29. novembra (Bulevar Despota Stefana) i Cvijićeve, i čekali su obeležavanje pre prvog izlaska na beogradske ulice, piše stranica Kaldrma BGD.
A državno preduzeće GSP "Beograd" je 1962. godine donelo odluku da osnuje taksi službu kao konkurenciju privatnim taksistima, jednoj od retkih delatnosti koje je socijalističko uređenje Jugoslavije ostavilo za samostalne preduzetnike.
Iako je ovakav potez naišao na ogromno nezadovoljstvo privatnih taksista, oni su, zbog tadašnjih uslova, morali da zadrže nezadovoljstvo za sebe i da se prilagode novim okolnostima.
Taksi služba GSP-a je radila sve do ranih osamdesetih kada je usled nerentabilnosti i, govorilo se, velikih malverzacija sa gorivom i delovima, bila ugašena. Ubrzo nakon toga u Beogradu će početi da rade i prva velika privatna taksi udruženja...
(Telegraf.rs)