Na tramvajskim šinama ostao bez stopala, pa preminuo u Urgentnom. Brat u suzama: "Bio je kao mladić"

Nesreća se dogodila u Bloku 45; starijeg muškarca pregazila mašina teška 20 tona

Beograđanin D. K. (79) kome je u sredu, nešto posle 19 sati, na okretnici u Bloku 45 prešao tramvaj na liniji 9 preko noge, preminuo je tokom noći u Urgentnom centru od zadobijenih povreda.

Istraga povodom ove saobraćajne nezgode je u toku i GSP Beograd sarađuje sa istražnim organima. Iz Sekretarijata za javni prevoz i ovog preduzeća apeluju na sugrađane da budu oprezni i da ne prelaze šine na neobezbeđenim mestima.

Nezgoda se dogodila oko 19.10 na okretnici "Blok 45", u Ulici dr Ivana Ribara, pedeset metara pre početnog stajališta. Prema rečima nadležnih iz Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd" stariji građanin je pao pod prikolicu tramvaja i tom prilikom zadobio teže povrede noge koje su prouzrokovale smrt.

- Nezgoda se dogodila kada je čovek prelazio šine na neosvetljenom delu okretnice, gde nema pešačkog prelaza. Prvi deo tramvaja je već prošao, a on je pao pod drugi deo, odnosno prikolicu. Na koji način je pao pod vozilo, biće utvrđeno daljom istragom.

Nažalost, brza i profesionalna reakcija Hitne pomoći i MUP nisu bile dovoljne da mu spasu život. Zato upućujemo najdublje saučešće porodici nastradalog - navode iz GSP i dodaju da je vozač postupio u skladu sa unutrašnjim aktima preduzeća, vidno potresen dao neophodne izjave, a MUP dalje postupa po službenoj dužnosti.

O drami koja se sinoć dešavala kada je mašina teška 20 tona prešla nesrećnom čoveku preko stopala desne noge i otkinula ga, i u četvrtak je svedočila lokva krvi na šinama i travi, kao i hrpa iskorišćenih maramica.

- Šinska vozila su specifična, nemaju mogućnost kočenja u mestu, a teška su od 20 do 50 tona. U ekstremnim situacijama, kada je neophodno da tramvaj ukoči odmah, vozač aktivira taster poznat kao "crvena pečurka" koji dalje odmah aktivira tri kočnice. Ali to ne znači momentalno zaustavljanje. U zavisnosti od brzine kojom se vozilo kretalo, a govorimo o dozvoljenim brzinama, kočni trag može biti do nekoliko metara - objašnjavaju iz GSP.

Zato apeluju na sve korisnike javnog prevoza, pešake, učesnike u saobraćaju, da nikada ne prelaze ulicu van pešačkog prelaza ili da u žurbi prolaze iza vozila.

Brat preminulog duboko potresen: Bio je vitalan čovek

Ratko Katalina, brat od strica D. K, ispričao je za Kurir da je njegov brat bio veoma snažan i vitalan za svoje godine.

- Stanovao je na Bežanijskoj kosi, a povremeno je odlazio u Zemun polje, gde takođe ima stan i radionicu. On je po struci inženjer, pa je sa dvojicom sinova držao firmu i pravio metalne delove po narudžbini. Bio je veoma zdrav i pokretan, sposoban čovek. Iako je imao 79 godina, radio je kao mladić - priča brat i dodaje:

- Veoma sam se potresao, čuo sam vest na televiziji, ali uopšte nisam znao da je to moj brat. Ne znam šta je radio u tom delu Novog Beograda.

Istraga

Gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević izjavio je u ime Grada Beograda saučešće porodici nastaradalog.

- Ništa ne može da vrati čoveka koji je izgubio život. To je nenadoknadiv gubitak za porodicu, sa kojom iskreno saosećamo - rekao je Vasiljević i naglasio da je istraga povodom ove nezgode u toku i da GSP Beograd sarađuje sa istražnim organima.

Video: Čovek u 5 ujutru u Beogradu stoji na šinama i ne vidi tramvaj koji nailazi

(Telegraf.rs/ Novosti)