"Najjezivija gradska železnica u Evropi": Ovako stranci vide naš BG:voz, snimili su i najgore scene
Posebno zapušteno izgleda stanica Karađorđev park, sa svojim braon reflektorima, prljavim i neurednim panoima, zastrašujućim tunelima i rđavim mobilijarom
U vreme kada je, pre desetak godina, nepouzdani BEOvoz zamenio BG:voz, to je bila prava revolucija. Niko do tada nije verovao da će Vukov spomenik zaista na trenutke ličiti i na metro stanicu, gde se na svakih 15 minuta po smeru pojavljuju puni vozovi putnika. I klackali smo se tako, oduševljeni besprekornom redovnošću i srećni što neka putovanja traju i 3 puta kraće. Ali, kako zaista izgleda ovaj naš improvizovani metro u očima stranaca?
"Najjezivija gradska železnica u Evropi", tako je opisan naš BG:voz na youtube stranici "worldtradesurfer", u čijem opisu na nemačkom jeziku piše da se bavi snimanjem arhaičnih vozova, tramvaja i drugih vozila... Snimak je nastao 2018. godine...
Zasigurno znamo da je sa strancima i BG:vozom najveći problem informisanost. Gotovo je nemoguće strancima opisati gde da siđu, gde da uđu, kako da kupe kartu i kako da se snađu kad na vozovima ne piše naziv linije, a u vagonima nema ni zvučne najave stanica, displeja, mapa i panoa sa imenima stanica, što bi gradski voz trebalo da ima.
Ali, na izgled stanica, perona, na išarane vozove... toliko smo navikli da ni ne obraćamo pažnju - najvažnije nam je da na vreme stignemo kući.
Upravo to je ono što možete videti na ovom klipu i zaista, nije za ponos. Posebno zapušteno izgleda stanica Karađorđev park, sa svojim braon reflektorima, prljavim i neurednim panoima, zastrašujućim tunelima i rđavim mobilijarom.
Ipak, trebalo bi imati u vidu i da se trenutno radi na rekonstrukciji pruge Beograd - Budimpešta, što podrazumeva i obnovu stanica koje će biti moderne i u funkciji većeg broja putnika na budućoj brzoj pruzi. Takođe, radi se i na remontu elektromotornih garnitura, pa mnoge sada imaju i video nadzor, vakuumske toalete i udobnija sedišta.
(M. B.)