Plaćamo 210 dinara kartu do Batajnice, ali kondukter mora da nas ugura: Bus 706N pretesan za putnike

Linija 706N je, kažu u "Arivi Litas" nerentabilna

Umesto autobusa, na dva od četiri polaska na liniji 706N radi minibus, a u njemu je sinoć bilo toliko tesno da je kondukter poslednjeg putnika doslovno uguravao unutra šakom, dok su ostali stajali pripijeni jedni uz druge.

Skučen prostor, glava udara u plafon, a vozač stoji iza - tako je izgledalo stajanje u ovom malom vozilu koje je sa Trga republike u 1.15 krenulo ka Batajnici.

"Majstore, ima izlaz", vikala je jedna devojka sa zadnjeg dela minibusa i jedva se provukla.

Naš reporter odlučio je tada da napusti prebukirano vozilo i sačeka sledeći autobus, naravno, u oba mu je naplaćena i karta 210 dinara, jer je noćni prevoz komercijalna usluga i tu ne važi busplus od 90 minuta.

I ranije se dešavalo da ljudi moraju da stoje u minibusu, ali ovoga puta iznenada se pojavilo više putnika, a to je mogućnost koju je prevoznik trebalo da uzme u obzir.

Foto: M. Beljan

Obratili smo se i prevozniku "Ariva Litas".

Nakon sugestije koje ste nam prosledili konsultovali smo kolege iz službe saobraćaja ali i vozno osoblje sa pomenute linije. Naši podaci govore da je u pitanju linija koja u proseku svako veče ima između 10 i 15 putnika po polasku te kapacitet minibusa u potpunosti zadovoljava potrebe korisnika ali prema informacijama sa kojima raspolažemo, sinoć je na pomenutoj liniji  bilo znatno više putnika nego obično.

U narednom periodu, kompanija Arriva će pratiti evidenciju broja putnika na pomenutoj liniji, te ukoliko se ukaže potreba za tim, svakako će biti ubačena vozila većeg kapaciteta, kako je zadovoljstvo, odnosno bezbednost i komfor putnika svakako prioritet - kazali su u preduzeću.

Dodali su i da "Ariva Litas" ne prima subvencije od Grada Beograda za noćni prevoz i posluje na komercijalnom principu naplate karata, a za liniju 706N kazali su da je u potpunosti nerentabilna.

Ipak, raniji polazak na ovoj liniji (00.30) opslužuje solo autobus, a ne minibus i solidno je popunjen, za razliku od kasnijih polazaka gde evidenento ima manje putnika.

Međutim, nemaju ni svi kartu. Neki putnici odbijaju da je uzmu kada plate prevoz, dok radnici GSP i drugih gradskih prevoznika prolaze besplatno kao kolege.

(M. Beljan)