Ovo je najkilavija tramvajska linija u Beogradu: Ima gori red vožnje i od busa za Pinosavu
Linija najviše odgovara ljudima koji idu na relaciji Dorćolu - Novi Beograd
Po dva tramvaja za čitav sat predviđena su da prođuna liniji 11, trasom od Bloka 45 do Kalemegdana. To je čekanje od skoro pola sata, jer je dosadašnji interval zbog izmene trase linije povećan sa 25 na 26-27 minuta.
Ako se uzmu u obzir gužve na šinama i kašnjenja, pa i eventualni kvar nekog tramvaja, čekanje ove linije može se pretvoriti u pravi pakao.
Kada je uvedena linija 11, 2016. godine, tramvaji su u špicu išli na 20 minuta, što je kudikamo bolje.
Ona najviše odgovara ljudima koji rade na Dorćolu, a žive na Novom Beogradu i obrnuto, jer između Kalemegdana i Novog Beograda ne postoji neka druga direrktna linija.
Tramvaji su se punili i na frekventnim stanicama kod Ušća ili autobuske stanice.
Međutim, otkako linija ima novu trasu, preko Mosta na Adi i Sajma, tramvaji su skoro prazni, a dužina putovanja povećana, što je uticalo i na red vožnje.
Jedanaestica najpre kruži na Novom Beogradu, jer moraju da dođu do tramvajskog uključenja na Most na Adi, a potom i kod Gospodarkse mehane, jer moraju da prođu tramvajsku petlju kod Hipodroma, pa tek onda da se vrate u Bulevar vojvode Mišića.
Na ovaj način Novi Beograd je dobio novu veztu sa Sajmom, ali pitanje je da li se isplati čekanje tramvaja koji ide toliko retko. Da bi putnici koristili neku gradku liniju, ona mora da bude pouzdana, ali i da saobraća relativno često.
To, naravno, ne važi za prigradske i lokalne linije, ali čak i one idu češće od tramvaja 11.
Tako, na primer, linija 401 za Pinosavu ima od 2 do 4 polazaka na sat, dok linija 11 ima 2 do 3.
Još jedna stvar je problem na liniji 11 - a to je okretnica Pristanište. Kada dvojka stane na svoje početno stajalište, a vozač napravi pauzu, šine su blokirane, pa pauziraju i putnici u jedanaestici, ako se ona nađe iza dvojke.
(M. B.)