Starogradnja diže cenu novogradnji
Kako broj prodatih daleko premašuje broj novoizgrađenih stanova, građani brzo donose odluku o investiranju u nekretnine koja im obezeđuje siguran prihod
Ukupna novčana vrednost kupoprodajnih ugovora sklopljenih u Srbiji u prvoj polovini 2019. godine iznosi 1,8 milijardi evra. Ovaj podatak kao i činjenicu da je ovu sumu obezbedila prodaja 47. 000 neprokretnosti, izneo je Republički geodetski zavod, te je u ovom segmentu vidan skok od 12 odsto u odnosu na prošlu godinu. Na rast cena stanova najviše utiče to što je tražnja konstantno veća od prodaje, pa broj prodatih daleko premašuje broj novoizgrađenih jedinica.
- Broj prodatih stanova u većini beogradskih opština tri puta je veći od broja novoizgrađenih jedinica u prošloj godini, a u 2018. godini u prodaji je zabeležen rast od 20 odsto u odnosu na 2017. Kupci se okreću starogradnji, što dovodi do skoka cena. Na cenu novogradnje utiču mesto, kvalitet gradnje, dodatni sadržaji, ali i renome investitora. S druge strane, u starogradnji je ključno u kakvom je stanju stan, odnosno koliko je potrebno uložiti u njegovo renoviranje – rekla je Mina Kalezić, direktor marketinga i prodaje u konsultantskoj kući CBS International, deo Cushman&Wakefield grupe.
Dok su pre nekoliko godina kupci investicionih nekretnina mahom bili iz Srbije, u poslednje vreme u stanove koje naknadno uglavnom prodaju ili iznajmljuju, ulažu i naši ljudi iz dijaspore, kao i brojni strani državljani, i to najčešće iz zemalja odakle potiču investitori stambenih kompleksa. Zanimljivo je i to što se najbrže prodaju najskuplje nekretnine koje osim samog doma, nude i novi koncept stanovanja koji podrazumeva miks stambenog i hotelskog sadržaja, ili komplekse zatvorenog tipa sa recepcijom, obezbeđenjem, sportskim sadržajima, privatnim parkom, bazenom i spa sadržajima.
(Telegraf.rs/PR)