Saznajemo: Svih 25 "pomahnitalih" autobusa povučeno iz saobraćaja posle nesreće u Beogradu
Povučeno je ukupno 25 novih autobusa, koji su još pod garancijom. Rade se ispitivanja koja će pokazati da li će "Temsa Avenue" ponovo biti na linijama
Sporni autobusi turskog proizvođača "Temsa", njih 25, povučeni su sa ulica Beograda nakon teške nesreće koja se dogodila 8. maja, kada je autobus sa linije 20 naglo ubrzao i udario u ogradu prodavnice.
Vozač autobusa odmah nakon nezgode rekao je da se dogodila takozvana "ibertura", odnosno da je motor nekontrolisano ubrzao i samo pukom srećom izbegnuta je tragedija. I prošle godine autobus iz iste serije imao je sličan problem, kada se na Slaviji zabio u stub kontaktne mreže. Postoji i fotografija "Temse" koja se na okretnici u Mirijevu "nasukala" na zelenu površinu.
- Kompanija Arriva Litas, kao odgovorna kompanija kojoj je bezbednost putnika najvažnija, preventivno je iz saobraćaja povukla 25 novih autobusa Temsa LF 12 Avenue proizvođača Temsa Turska, kupljenih sredinom prošle godine. Poslednji primer u kom je učestvovalo vozilo ovog proizvođača je saobraćajna nezgoda koja se dogodila 8. maja na autobuskoj liniji broj 20 u Beogradu, na okretnici tramvaja u Ustaničkoj ulici, kada je vozilo kompanije udarilo u ogradu prodavnice - kazali su u ovom preduzeću.
Turski autobusi, inače vrlo konforni i udobni za gradsku vožnju, sada će, ipak, morati da prođu detaljne kontrole, kako bi se utvrdilo šta je bio uzrok serije sličnih saobraćajnih nezgoda sa nekontrolisanim ubrzanjem.
Dok jedni govore o "iberturi" (situaciji u kojoj umesto goriva počinje da sagovreva motorno ulje, a broj obrtaja motora "skoči" na maksimalan"), stručnjaci upozoravaju i na mogućnost da je zakazala elektronika, budući da se ibertura dešava obično kod starijih autobusa. A elektronika je, kažu, nešto što se na tehničkom pregledu i ne proverava, pa je sve stvar poverenja i garancije fabrike da su sistemi ispravni i pouzdani...
- Svih 25 autobusa biće preventivno povučeno iz saobraćaja, sve dok se od strane proizvođača ne ustanovi uzrok koji je doveo do saobraćajne nezgode, ali i dok se ne dobije potvrda da su vozila i ugrađene komponente na vozilu u potpunosti bezbedni - dodaju u Arrivi.
Tako su u ovom preduzeću došli u nezavidnu poziciju da potpuno nove autobuse povlače sa ulica, pa da naknadno utvrđuju uzrok problema koji na tehničkom pregledu verovatno i nije mogao da se uoči. Svi autobusi su još uvek pod garancijom.
- Autobusi su prošli sve provere tehničke ispravnosti prema svim zakonima koje propisuje Republika Srbija. U narednom periodu biće izvršene dodatne provere koje ne mogu da se izvrše redovnim procedurama i na osnovu toga će biti doneta odluka da li će autobusi biti vraćeni u saobraćaj. Kompanija podseća da je vozilo koje je učestvovalo u saobraćajnoj nezgodi koja se dogodila 8. maja novo vozilo koje je u saobraćaju manje od godinu dana i koje se još uvek nalazi u garantnom roku. Vozilo je 9. februara prošlo redovan šestomesečni pregled na kom nisu evidentirane nikakve neispravnosti - dodaju u Arrivi.
Sada se na ulici mogu videti vozila drugih prevoznika, koje zajedno sa Arrivom čine najjaču grupu privatnika koji učestvuju u javnom prevozu.
- Druge članice Konzorcijuma privatnih prevoznika će održavati polaske koji pripadaju Arrivi. Kompanija Arriva kao lider Konzorcijuma uverava putnike da navedena izmena neće uticati na kvalitet i bezbednost putnika, odnosno da vozila koja su angažovana zadovoljavaju sve tehničke kriterijume potrebne za rad u Gradu Beogradu - zaključuju u kompaniji.
VIDEO: Prvi snimak nesreće na Zvezdari kada se jedan od neispravnih autobusa zakucao u magacin
(Mateja Beljan)