200 dana radova na Dorćolu: Detaljno objašnjenje kad i koje ulice će biti zatvorene
Novi radovi u prestonici zaustaviće tramvaje 2L, 5 i 10
Bageri će uskoro zaposeti ulice Kraljice Marije, 27. marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana. Tačnije, rekonstruiše se cela saobraćajnica od Vukovog spomenika do Zoološkog vrta, zajedno sa tramvajskim šinama. To znači i nove izmene u saobraćaju na linijama 2L, 5, 10, 79... Radovi će trajati 200 dana.
Ukupna dužina ovog pravca je oko tri kilometra, a radovi uključuju i raskrsnicu Cara Dušana sa Tadeuša Košćuška, kao i uređenje platoa u zoni raskrsnice ulica Džordža Vašingtona i Palmotićeve.
- Projekat rekonstrukcije i uređenja saobraćajnice obuhvata saobraćajne površine, komunalnu infrastrukturu, tramvajske koloseke i kontaktnu mrežu. Predviđena je i kompletna rekonstrukcija svih instalacija - elektroenergetske, vodovodne, kišne kanalizacije, te saobraćajne signalizacije. Na svim raskrsnicama biće postavljene kamere za video monitoring. Planirana je i nova LED rasveta, a na platou u Palmotićevoj ulici predviđena je ambijentalna rasveta - najavio je gradski sekretar za investicije Luka Petrović.
Projektom ozelenjavanja zaštićena su postojeća stabla, a drvoredi će biti dopunjeni na mestima gde su sadna mesta bila prazna.
PRILAGOĐENO OSOBAMA SA INVALIDITETOM
Na mestima za parkiranje vozila koje koriste osobe sa invaliditetom, izlaz će biti obezbeđen spuštanjem rampe, a ukupan broj parking mesta je 21. Na trotoarima će biti staze za slabovide, i to od kamenih taktilnih ploča.
DINAMIKA RADOVA
Radovi će se izvoditi etapno, po deonicama, uz izmene režima saobraćaja ili zatvaranje.
Prva etapa biće: Takovska - Bulevar despota Stefana - Francuska (70 dana); Druga etapa: Starine Novaka - Takovska i Francuska - Kralja Petra (65 dana);
Treća etapa: Ruzveltova - Starine Novaka i Kralja Petra - Tadeuša Košćuška (65 dana)
Pojedine deonice na kojim se izvode radovi biće potpuno zatvorene za saobraćaj, osim raskrsnica Takovska, Bulevar despota Stefana, Francuska, Dobračina i Kralja Petra. One će biti zatvorene znatno kraće od deonice kojoj pripadaju, s obzirom na to da će se koloseci u raskrsnicama postavljati u prefabrikovanim betonskim pločama, čime se postiže brži završetak radova na njihovoj rekonstrukciji, pojasnio je Petrović.
Izvođač radova je grupa ponuđača koju čine "Colas Rail", Francuska – nosilac posla, i "Energoprojekt-niskogradnja A.D.", Beograd – član grupe ponuđača.
VIDEO: Udes na Konjarniku napravio zastoj u saobraćaju
(Telegraf.rs)