Gondola u funkciji do kraja godine, a evo šta se dešava sa postavljanjem Kalemegdana na UNESKO listu

- Radovi na izgradnji gondole će početi čim se završe svi pripremni radovi - rekao je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić

Najstarije tvrđave u Evropi i svetu poput Salzburga, San Marina, Jerusalima, imaju gondolu kao rešenje za brzo povezivanje delova grada pa će tako i naša gondola biti još jedan način na koji će se povezati Novi Beograd sa Starim gradom, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

On je gostujući na TV Prva podsetio da je plan da JP „Skijališta Srbije” bude investitor, a da Grad Beograd učestvuje u finansiranju sa jednom trećinom.

- Radovi na izgradnji gondole će početi čim se završe svi pripremni radovi. Do kraja ove godine gondola će biti u funkciji i Beograd će postati jedan od gradova u svetu koji će imati svoju gondolu i koja će raditi tokom cele godine - rekao je zamenik gradonačelnika.

Vesić je naglasio i da su evropske i svetske tvrđave, koje imaju gondole, pod zaštitom UNESKO-a što nije slučaj sa Kalemegdanom zbog Vojnog muzeja koji je u nadležnosti Vojske Srbije.

- Prvi korak za sređivanje Beogradske tvrđave je da se stavi na listu UNESKO-a, a to se može učiniti tako što će Grad Beograd da dobije osnivačka prava nad Vojnim muzejom, koji će ostati u funkciji vojnog muzeja sa civilnom upravom, a zatim da uz pomoć UNESKO-a sredi čitavu tvrđavu, kao što je to urađeno sa Golubačkom - rekao je Vesić.

Foto: beograd.rs

On je podsetio da je Grad uredio Malo stepenište na Kalemegdanu, Spomenik zahvalnosti Francuskoj, a rekonstruisaće se i Paviljon „Cvijeta Zuzorić”, Sahat kula i Veliko stepenište kao i drugi delovi koji decenijama nisu uređivani.

Govoreći o uređenju grada zamenik gradonačelnika je istakao da se intenzivno radi na tome da najveća gradilišta, Trg republike, Karađorđeva ulica i Topličin venac budu gotovi do 1. septembra kako bi kada đaci budu krenuli u školu sve te saobraćajnice bile otvorene za saobraćaj.

- Odštampana je i posebna brošura kojom se građani obaveštavaju o najvažnijim radovima u gradu kako bi znali koje linije gradskog prevoza i alternativne pravce da koriste. Najvažniji radovi su uređenje Karađorđeve ulice od Brankovog mosta do Beogradske tvrđave zajedno sa Savskim kejom. Pored toga do jeseni završavamo pasarelu koja povezuje Beogradsku tvrđavu sa Beton halom i tako ćemo prvi put imati fizičku vezu između centra grada i reke Save. Ušli smo u drugu fazu rekonstrukcije Trga republike koja podrazumeva zatvaranje i velike promene u režimu saobraćaja. Ja znam da svi radovi izazivaju određene promene u navikama ljudi i izvinjavam se zbog toga, ali suština je da se grad uređuje kako bi bio lepši i to je naša politika - naglasio je Vesić.

(Telegraf.rs)